Viața la bloc. Condiții mai stricte pentru administratori
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
Administrator de bloc / Foto: Arhivă
Cei care vor să fie administratori de bloc, începând din acest an, trebuie să îndeplinească mai multe condiții.

Ca să fie atestați, administratorii de bloc trebuie să aibă cazier judiciar și fiscal dar să dețină și certificat de calificare profesională, așa cum prevede noua legislație din domeniu.

Pentru a intra în posesia certificatului de calificare profesională, cei interesați trebuie să urmeze un curs care este organizat în principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților.

După cum apare în Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, atestarea persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominii se face de către primar, în baza unei hotărâri a consiliului local, la propunerea compartimentelor specializate în sprijinirea, îndrumarea și controlul asociațiilor de proprietari din cadrul autorității administrației publice locale.

Detalii privind obținerea documentelor necesare

Pentru obținerea atestatului, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să prezinte următoarele documente:

certificatul de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominii;

cazierul judiciar care să ateste că nu au suferit nicio condamnare, prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru o infracțiune de natură economico-financiară;

cazierul fiscal.

Începând cu acest an, administratorii de bloc trebuie să dețină un certificat de calificare profesională pentru a-și putea desfășura, în mod legal, activitatea.

Termenul-limită inițial pentru obţinerea acestui certificat era 28 septembrie 2019, dar după mai multe amânări, a fost stabilit în data de 1 ianuarie 2022.

Certificatul de calificare profesională este, de fapt, actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a îndeplini ocupația de administrator de condominii, în conformitate cu legislația privind învățământul superior sau privind formarea profesională a adulților.

Pentru a putea obține un certificatul de calificare profesională, cei interesați trebuie să se adreseze uneia dintre firmele ce se ocupă de formarea profesională a adulților, pentru a urma un curs, iar la finalul acestuia, vor susține un examen.

Citește și: Amendă de 7.000 € pentru o asociație de proprietari

O asociație de proprietari din București a sfârșit prin a fi amendată cu 7.000 de euro din cauza încălcării regulilor GDPR.

Asociația de proprietari aflată într-un complex rezidențial a contractat serviciile unei companii de pază iar agenții notau datele livratorilor și curierilor care intrau în clădire lucru care este interzis de regulile DGPR, fiind vorba despre prelucrarea excesivă a datelor.

Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat asociația cu 2.000 de euro, dar lucrurile nu s-au oprit aici. Aceeași asociație a fost amenidată și cu 5.000 de euro fiindcă înregistrările video ale camerelor de supraveghere au fost păstrate o perioadă mai mare decât era necesară.

Ce înseamnă prelucrare excesivă a datelor

Agenții de pază notau inutil date ale curierilor și livratorilor precum nume, prenume, seria și numărul actului de identitate, destinația, ora sosirii și a plecării - ale livratorilor și/ sau curierilor ce voiau să intre în complex, fără un temei legal justificat raportat la scopul prelucrării, așa cum stabilește GDPR, care era controlul accesului în spațiul rezidențial.

Totodată, asociația nu a putut prezenta dovezi legate de faptul că îi informa corect și complet pe cei vizați de monitorizare - livratori și curieri - și că datele prelucrate erau adecvate, relevante și limitate la ceea ce era necesar în raport cu scopul prelucrării, notează Avocatnet.

În plus, ANSPDCP a aplicat o amendă suplimentară, în valoare de 5.000 de euro, deoarece nu fusese stabilită o perioadă de stocare a datelor cu caracter personal prelucrate prin intermediul sistemului de supraveghere video (imaginile), acestea fiind stocate pe o perioadă mai mare decât cea necesară îndeplinirii scopului în care erau prelucrate, respectiv controlul accesului în condominiu.

Investigația ANSPDCP a pornit de la o sesizare prin care era semnalată o posibilă încălcare a prevederilor GDPR, fiindcă reprezentanții firmei de pază colectau și prelucrau datele cu caracter personal în scopul accesului persoanelor la intrarea în complexul rezidențial, iar pentru asta solicitau o serie de date persoanelor care intrau în complex și le notau într-un registru intern. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Mii de zboruri anulate în toată Europa din cauza unei greve

Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...

Obligații noi pentru bănci față de clienții cu credite

Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...

Tesla promite că va fabrica maşini mai ieftine

Tesla a anunţat că va introduce noi modele la începutul...

Germania estimează o creştere economică de 0,3%

Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...

Start-Up Nation. Condiții noi pentru cei care vor să aplice

Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...

Tesla propune o nouă mașină-minune. Cât mai repede posibil

Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...

Boeing va plăti în avans pentru a-și menține producția

Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel