Xiaomi, producătorul de smartphone-uri care provoacă Porsche și Tesla

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
SU 7 / Wikipedia
SU 7 / Wikipedia
Xiaomi, al cincilea jucător global în telefonia mobilă, va lansa la sfârșitul lunii o campanie de marketing mai originală decât cea pentru un smartphone.

Este vorba despre prima mașină electrică realizată de Xiaomi. Livrările pentru SU7 vor începe pe 28 martie. Într-o postare pe rețeaua Weibo, grupul de electronice din Beijing a precizat că dipunde 59 de puncte de desfacere în 29 de orașe din întreaga țară. Un eveniment lansării este planificat pentru 28 martie, când se așteaptă să fie dezvăluite prețurile pentru noul vehicul electric. Acțiunile Xiaomi au crescut cu 12% în Hong Kong în această dimineață, contribuind la ”trezirea” valorilor din tehnologie ale indicelui Hang Seng.

Pe măsură ce războiul prețurilor se dezlănțuie și impulsul vehiculelor electrice se estompează pe unele piețe, în China, înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 18% în ianuarie și februarie. O dinamică apropiată de cea din 2023 (+21%). Începutul anului a fost marcat de o serie de reduceri majore de prețuri, conduse de liderul pieței BYD.

Xiaomi, mai bun decât Tesla și Porsche?

În timpul prezentării sedanului Speed ​​​​Ultra 7 (SU7) din decembrie, CEO-ul Lei Jun a anunțat că Xiaomi are ambiția de a intra în rândul primilor cinci producători auto la nivel mondial. SU7, promovat de Lei, este echipat cu tehnologia „super-motor electric” capabil să ofere accelerații care le depășesc pe cele ale vehiculelor electrice de la Tesla și Porsche. Analiștii cred că sistemul de operare comun dintre mașina Xiaomi și telefoanele sale populare, precum și alte dispozitive electronice va atrage clienții actuali ai companiei.

Diversificare

Xiaomi încearcă să se diversifice dincolo de activitatea sa de bază în vehicule electrice pe fondul cererii stagnante pentru smartphone-uri, un plan anunțat pentru prima dată în 2021. Vehiculele sale vor fi produse de o subsidiară a producătorului auto de stat BAIC Group, într-o fabrică din Beijing cu o capacitate anuală de 200.000 de vehicule. Titanul telefoanelor s-a angajat să investească 10 miliarde de dolari în sectorul auto pe un deceniu și este printre puținii jucători noi de pe piața de vehicule electrice din China care au obținut aprobarea autorităților, care au fost reticente în a escalada surplusul de ofertă. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Oameni pe strada / Foto: Freepik
Ministerul Finanțelor
Florin Jianu
Bani. Freepik.com
Proiect / Foto: Freepik
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness

Protest spontan la Consiliul Concurenţei

Protest spontan al angajaţilor Consiliului Concurenţei,...

Freepik.com
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cumpărături online / FOTO: Freepik
BVB
Birou. Freepik.com
Foto: Pexels.com
Comisia Europeană propune reducerea folosirii gazelor în UE cu 15%
Dolari. Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
Dragos Anastasiu / Foto: gov.ro
Alexandru Nazare
ANAF

ANAF urmează să aibă un nou șef

Adrian Nicușor Nica a fost desemnat pentru a prelua conducerea Agenției...

Bancnote
Noile telefoane Nothing
Bogdan Ivan și partenerii kazahi
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu

pixel