Xiaomi, producătorul de smartphone-uri care provoacă Porsche și Tesla

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
SU 7 / Wikipedia
SU 7 / Wikipedia
Xiaomi, al cincilea jucător global în telefonia mobilă, va lansa la sfârșitul lunii o campanie de marketing mai originală decât cea pentru un smartphone.

Este vorba despre prima mașină electrică realizată de Xiaomi. Livrările pentru SU7 vor începe pe 28 martie. Într-o postare pe rețeaua Weibo, grupul de electronice din Beijing a precizat că dipunde 59 de puncte de desfacere în 29 de orașe din întreaga țară. Un eveniment lansării este planificat pentru 28 martie, când se așteaptă să fie dezvăluite prețurile pentru noul vehicul electric. Acțiunile Xiaomi au crescut cu 12% în Hong Kong în această dimineață, contribuind la ”trezirea” valorilor din tehnologie ale indicelui Hang Seng.

Pe măsură ce războiul prețurilor se dezlănțuie și impulsul vehiculelor electrice se estompează pe unele piețe, în China, înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 18% în ianuarie și februarie. O dinamică apropiată de cea din 2023 (+21%). Începutul anului a fost marcat de o serie de reduceri majore de prețuri, conduse de liderul pieței BYD.

Xiaomi, mai bun decât Tesla și Porsche?

În timpul prezentării sedanului Speed ​​​​Ultra 7 (SU7) din decembrie, CEO-ul Lei Jun a anunțat că Xiaomi are ambiția de a intra în rândul primilor cinci producători auto la nivel mondial. SU7, promovat de Lei, este echipat cu tehnologia „super-motor electric” capabil să ofere accelerații care le depășesc pe cele ale vehiculelor electrice de la Tesla și Porsche. Analiștii cred că sistemul de operare comun dintre mașina Xiaomi și telefoanele sale populare, precum și alte dispozitive electronice va atrage clienții actuali ai companiei.

Diversificare

Xiaomi încearcă să se diversifice dincolo de activitatea sa de bază în vehicule electrice pe fondul cererii stagnante pentru smartphone-uri, un plan anunțat pentru prima dată în 2021. Vehiculele sale vor fi produse de o subsidiară a producătorului auto de stat BAIC Group, într-o fabrică din Beijing cu o capacitate anuală de 200.000 de vehicule. Titanul telefoanelor s-a angajat să investească 10 miliarde de dolari în sectorul auto pe un deceniu și este printre puținii jucători noi de pe piața de vehicule electrice din China care au obținut aprobarea autorităților, care au fost reticente în a escalada surplusul de ofertă. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Ursula von der Leyen
Bani. Foto: Freepik.com
Știrile dimineții
Document
Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Șantierul Naval Damen Mangalia
Tancuri

Germania nu exclude un împrumut comun al UE pentru apărare

O deschidere condiționată pentru finanțare comună.

Conducte de gaze / Foto: Freepik

pixel