31 de ani de când a fost produs ultimul Trabant

Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
La 7 noiembrie 1957, primul Trabi a ieșit de pe linia de producție în fosta Republică Democrată Germania (RDG) iar la 30 aprilie 1991, ultima astfel de mașină, simbol al comunismului, a ieșit pe porțile fabricii.

"Cartonul alergător", "bombardierul de plastic" sau "Porsche-ul săsesc", acestea sunt doar câteva dintre multele porecle care au fost date Trabantului.

Și există un sâmbure de adevăr în fiecare glumă: Mașina, care a fost produsă în Zwickau, Saxonia, a fost fabricată dintr-un plastic dur cunoscut sub numele de Duroplast, realizat din materiale reciclate, inclusiv fibre de bumbac presat, rășini sintetice și cârpe din Uniunea Sovietică. 

În RDG era criză de metal așa că producătorul de automobile Trabant a folosit materiile prime care erau disponibile la acea vreme - cel puțin mașina nu putea rugini complet...

Alte modele

Deși existau planuri de dezvoltare ulterioară - iar inginerii est-germani au venit chiar cu noi prototipuri - liderii RDG s-au opus producției de noi modele ceea ce a condamnat practic Trabantul, dat fiindcă nu a putut ține pasul cu piața auto.

Citește și: Dacia Jogger, scor prost la testele de siguranță

Însă, mașina era una populară în fostele țări comuniste inclusiv în România, cel puțin până în momentul în care țara noastră a început să producă autoturismele Dacia, la Pitești.

Întrucât în RDG nu exista aproape nicio altă alternativă, est-germanii au cumpărat în număr mare aceste mașini cu motoare în doi timpi.

În 1989 Trabantul devine "mașina emblematică a anului" după unificarea Germaniei.

Modelul a devenit celebru în întreaga lume odată cu căderea Zidului Berlinului, deoarece mii de astfel de mașini au făcut coadă pentru a traversa liber granița dintre Germania de Est și Germania de Vest în 1989, devenind "mașina anului". Cu toate acestea, în ciuda simbolismului său încărcat, Trabant a dispărut de pe drumurile germane la scurt timp după aceea.

O mașină de epocă populară

Deși germanii sunt cunoscuți pentru dragostea lor pentru mașinile luxoase, în ochii multora, Trabant rămâne o mașină cult. Potrivit Autorității Federale de Transport Motorizat, la începutul anului 2019 erau înregistrate în Germania aproximativ 34.500 de autoturisme Trabant.

Proprietarii de Trabant se adună la diferite întâlniri ale fanilor care sunt organizate în fiecare an în toată Germania dar și în , iar diferite companii permit și turiștilor să se plimbe cu ele. 

Chiar și Google a celebrat această mașină est-germană cu un Google Doodle cu ocazia Zilei Unității Germane din 2017, desenul fiind o imagine care prezenta un Trabant albastru alături de un Volkswagen roșu din Germania de Vest. 

În România un Trabant recondiționat costă în jur de 12.000 de lei, pe site-urile de vânzări.

Germania a prodis între 1957 și 1991 în jur de 3 milioane de mașini Trabant.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel