Boeing regretă că a cedat presiunilor lui Donald Trump. Acum pierde enorm

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Au greșit, acum plătesc
Au greșit, acum plătesc
Boeing urmează să livreze două noi avioane Casei Albe la un preț renegociat cu fostul președinte american, dar criza din domeniul sănătății a provocat o explozie a costurilor de producție. 

Boeing nu ar fi trebuit să accepte renegocierea termenilor contractului pentru avionul prezidențial american Air Force One după criticile lui Donald Trump, o decizie pe care acum o regretă, pentru că pierde sute de milioane de dolari în condițiile în care costurile de producție au crescut, a declarat șeful companiei.

Abia ales, fostul locatar al Casei Albe a criticat vehement prețul prea mare, după părerea lui, de peste 4 miliarde de dolari, al contractului inițial, cerând celor de la Boeing o reviziuire a documentului. Discuțiile au durat mult, dar, în cele din urmă, compania a ajuns la un acord cu Pentagonul pentru un "contract cu preț fix" de 3,9 miliarde de dolari pentru două Boeing 747-8.

"Pot spune doar că a fost o perioadă foarte specială, o negociere foarte specială, un set de riscuri foarte speciale pe care Boeing probabil că nu ar fi trebuit să și le asume", a declarat Dave Calhoun.

Grupul trebuie acum "să suporte costurile asociate", a adăugat directorul general. Boeing a trebuit să înregistreze un fond de 660 de milioane de dolari pentru programul VC-25B, numele dat avionului prezidențial de la Boeing.

Citește și Boeing investește 450 de milioane de dolari în dezvoltatorul de taxiuri zburătoare Wisk

Pierderi de peste un miliard de dolari

Producătorul trebuie să livreze aeronava la prețul convenit, dar se confruntă cu costuri mai mari din partea furnizorilor săi, cu finalizarea cerințelor tehnice și cu întârzieri. "Ne-am asumat riscuri fără să știm că va veni pandemia de Covid-19 și că inflația va năvăli peste noi", a spus Calhoun.

Producătorul a înregistrat deja 168 de milioane de dolari în costuri suplimentare în 2020 și 318 milioane de dolari în 2021, ceea ce a dus pierderea totală a programului la 1,1 miliarde de dolari până acum. Contractul vizează livrarea a două aeronave 747-8, care sunt mai mari, mai moderne, mai rapide și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât actualele 747-200, vechi de 30 de ani.

Air Force One, care, teoretic, poartă acest nume doar atunci când la bord se află președintele american, îi permite șefului de stat să își exercite toate prerogativele mandatului său în timpul zborului, inclusiv să lanseze un atac nuclear.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel