Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Boeing nu ar fi trebuit să accepte renegocierea termenilor contractului pentru avionul prezidențial american Air Force One după criticile lui Donald Trump, o decizie pe care acum o regretă, pentru că pierde sute de milioane de dolari în condițiile în care costurile de producție au crescut, a declarat șeful companiei.
Abia ales, fostul locatar al Casei Albe a criticat vehement prețul prea mare, după părerea lui, de peste 4 miliarde de dolari, al contractului inițial, cerând celor de la Boeing o reviziuire a documentului. Discuțiile au durat mult, dar, în cele din urmă, compania a ajuns la un acord cu Pentagonul pentru un "contract cu preț fix" de 3,9 miliarde de dolari pentru două Boeing 747-8.
"Pot spune doar că a fost o perioadă foarte specială, o negociere foarte specială, un set de riscuri foarte speciale pe care Boeing probabil că nu ar fi trebuit să și le asume", a declarat Dave Calhoun.
Grupul trebuie acum "să suporte costurile asociate", a adăugat directorul general. Boeing a trebuit să înregistreze un fond de 660 de milioane de dolari pentru programul VC-25B, numele dat avionului prezidențial de la Boeing.
Citește și Boeing investește 450 de milioane de dolari în dezvoltatorul de taxiuri zburătoare Wisk
Pierderi de peste un miliard de dolari
Producătorul trebuie să livreze aeronava la prețul convenit, dar se confruntă cu costuri mai mari din partea furnizorilor săi, cu finalizarea cerințelor tehnice și cu întârzieri. "Ne-am asumat riscuri fără să știm că va veni pandemia de Covid-19 și că inflația va năvăli peste noi", a spus Calhoun.
Producătorul a înregistrat deja 168 de milioane de dolari în costuri suplimentare în 2020 și 318 milioane de dolari în 2021, ceea ce a dus pierderea totală a programului la 1,1 miliarde de dolari până acum. Contractul vizează livrarea a două aeronave 747-8, care sunt mai mari, mai moderne, mai rapide și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât actualele 747-200, vechi de 30 de ani.
Air Force One, care, teoretic, poartă acest nume doar atunci când la bord se află președintele american, îi permite șefului de stat să își exercite toate prerogativele mandatului său în timpul zborului, inclusiv să lanseze un atac nuclear.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...
Termenele de livrare care ar putea determina...
Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...
Aplicația de inteligență...