Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a deschis în creştere şedinţa de marţi, cu tranzacţii de 3,052 miliarde lei (618,914 milioane euro), efectuate în prima jumătate de oră de la debutul operaţiunilor.
Conform BVB, valoarea obligaţiunilor este de 3,049 miliarde ei (618,458 milioane euro), iar cea a acţiunilor de 2,170 milioane lei (440.083 euro).
Indicele principal BET, care arată evoluţia celor mai lichide 20 de companii, s-a apreciat cu 0,21%, iar indicele BET-Plus, ce arată evoluţia celor mai lichide 37 de acţiuni de la BVB, a deschis în creştere cu 0,24%.
De asemenea, indicele blue-chip extins BET-XT, al celor mai lichide 25 de titluri, a înregistrat un avans de 0,31%, în timp ce reperul de randament al fondurilor de investiţii, BET-BK, s-a apreciat cu 0,31%.
Indicele BET-FI al SIF-urilor era pe plus cu 0,77%, iar BET-NG, indicele celor 10 companii din sectorul energetic şi al utilităţilor, a crescut cu 0,19%.
Indicele BET AeRO, care include 20 de companii reprezentative de pe piaţa AeRO, era pe minus cu 0,68%.
Potrivit informaţiilor BVB, cele mai mari creşteri ale valorii acţiunilor le înregistrau Rompetrol Well Services (+12,64%), Impact Developer&Contractor (+3,38%) şi Prebet Aiud (+2,72%).
Pe de altă parte, în scădere erau acţiunile Cemacon (-1,70%), Romcarbon (-1,05%) şi Alro (-0,90%).
Bursă de Valori București a dat startul celei de-a VI-a ediții Made în România, program dedicat companiilor antreprenoriale românești.
Nominalizarea companiilor în programul Made în România se desfășoară în perioada 29 martie - 31 mai 2023, pe platforma dedicată a programului, www.investingromania.com.
Ediția de anul acesta vine cu o noutate: lansarea podcastului Made în România dedicat finalistilor și semifinalistilor programului Made în România, din toate edițiile de până acum.
Bursa de Valori București (BVB) a lansat pe 29 martie, cartea „Made în România: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, care include poveștile antreprenoriale ale finalistilor programului Made în România din anul 2022. Cele 15 companii finaliste în 2022 sunt: 5 to go, Agricloud, Agroland Business System, Antibiotice Iași, Code of Talent, Curtea Veche Publishing, Cyscale Systems, Deltamed, Digisign, dotLumen, FintechOS, IRUM, Merlin's Beverages, Transavia și Zebrapay. Va invităm să le citiți poveștile de succes în cartea publicată astăzi și disponibilă online pe www.investingromania.com.
Odată cu lansarea cărții „Made în România: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, se marchează încheierea ediției a V-a și se da startul celei de-a VI-a ediții Made în România, program care își propune să promoveze companiile antreprenoriale românești. Programul va continuă sub sloganul “Conectăm capitalul cu ideile” și, că în fiecare an, va oferi un cadru local de dezvoltare pentru aceste companii în care se va pune accent pe elaborarea strategiei de business, transparență, vizibilitatea, reputația și accesul la capitalul necesar pentru a duce compania la nivelul următor.
Implicarea Microsoft
Proiectul este sprijinit de Microsoft “powered by Microsoft”, alături de partenerii din ediția a V-a și cei care s-au alăturat în ediția a VI-a: BRK Financial Group, SeedBlink, European Bank for Reconstruction and Development, UiPath, BRD Asset Management, TradeVille, Agista, Banca Transilvania, BT Capital Partners, Dendrio, Mazars, Bondoc și Asociații, Termene.ro, IFB Finwest, Mercer Marsh Benefits și Radioul Antreprenorilor, Radio Guerrilla, împreună cu susțînătorii ANIS, DoingBusiness, Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR), Romanian Business Leaders și partenerul media Digi24. La Gala Made în România din 2022 s-au alăturat Purcari Wineries, în calitate de Networking Cocktail Partner, NOAH Watches și Merlins Beverages, în calitate de parteneri ai evenimentului.
Data de 29 martie a marcat și începutul perioadei de nominalizare a companiilor în programul Made în România, ediția a VI-a, care se va încheia pe 31 mai, perioada în care companiile locale pot fi nominalizate pentru a intră în semifinală ediției de anul acesta și pentru a accesa toate beneficiile concepute pentru nevoile lor specifice. Nominalizarea companiilor se realizează pe site-ul proiectului Made în România www.investingromania.com, platforma care oferă, de asemenea, posibilitatea conectării directe a antreprenorilor cu investitori și consultanți, precum și cu alți antreprenori.
Ediția de anul acesta vine cu o noutate: va fi lansat podcastul Made în România prin care vor fi puși în lumina reflectoarelor finaliști și semifinalisti ai programului Made în România din toate edițiile de până acum. Podcastul va fi lansat în luna aprilie a acestui an și va avea o frecvența lunară.
Pentru antreprenorii și companiile românești
„Programul Made în România este despre antreprenorii români, comunitatea formată în jurul companiilor românești și angajații care cred în companiile pe care le reprezintă. Prin acest program am reușit să descoperim, în acești cinci ani, companii și antreprenori care sunt dovadă potențialului pe care românii îl au de a dezvoltă concepte extraordinare și idei de afaceri care răspund nevoilor reale din piață, care contribuie la dezvoltarea economiei locale. Din 2017, pe scenă Made în România am descoperit numeroase companii care își cimentează cu succes povestea la nivel local și care au creat bazele esențiale pentru a deveni lideri regionali. Scopul programului a rămas acela de a promova companiile românești care se bucură de premisele necesare pentru a înregistra performanțe și a inova domeniul în care activează și suntem siguri că și ediția de anul acesta va reflectă potențialul mediului antreprenorial din țară noastră” a declarat Radu Hanga, Președintele Bursei de Valori București.
„Credem în potențialul companiilor și antreprenorilor din România și de aceea căutăm în fiecare ediție să lărgim sfera beneficiilor pe care le oferim prin acest program, astfel încât să răspundem cât mai multor nevoi pe care le vedem în rândul finalistilor din edițiile precedente. În acest sens, printre beneficii se numără accesul la workshop-urile pe care le susținem alături de experți din domenii conexe la nivel național, dedicate companiilor înscrise pe platforma Made în România. Alături de acestea, oferim accesul la seminarii gratuite dedicate angajaților companiilor finaliste și participarea la evenimente pentru top management și, nu în ultimul rând, prin intrarea în semifinală programului Made în România, companiile vor beneficia în mod direct de promovare extinsă atât pe întreg parcursul ediției, cât și ulterior. Tot din dorința de a oferi suport constant companiilor înscrise în program, lansăm anul acesta podcastul Made în România, reprezentând o nouă oportunitate oferită antreprenorilor de a spune povestea companiei lor”, a afirmat Adrian Tănase, CEO Bursă de Valori București.
Programul Made în România este structurat în mai multe etape, prima desfășurându-se în perioada 29 martie - 31 mai, în care antreprenorii, comunitatea formată în jurul companiilor, angajații și partenerii, dar și membrii Comitetului de Nominalizare pot înscrie în platforma www.investingromania.com compania în a cărei potențial cred. Pot fi nominalizate în program companii românești care au în structura acționariatului minim 51% persoane fizice/juridice rezidențe, companii din toate industriile și de toate dimensiunile cu o condiție minimă de 3 ani de activitate sau că în ultimul an raportat cifra de afaceri să fie de cel puțîn 250.000 euro. Criteriile complete de eligibilitate se regăsesc în Ghidul programului Made în România.
În cea de-a două etapă dedicată lunii iunie, se va desfășura perioada de selecție a 50 de companii semifinaliste realizată de către Comitetul de Nominalizare, urmată de perioada 3-31 iulie, în care publicul va vota compania favorită. Dintre cele 15 companii, votul publicului va determina primii 3 câștigători ai ediției din anul 2023. Pe dată de 3 august va avea loc întâlnirea Juriului pentru desemnarea celorlalte 12 companii finaliste. În luna septembrie va fi organizată Gala de premiere a finalistelor Made în România 2023.
O altă etapă a programului, care va avea loc în perioada octombrie-noiembrie 2023 este dedicată Programului de mentorat Made în România, ediția a VI-a la care vor putea participa companiile finaliste și semifinaliste, companii nominalizate în ediția curentă sau care se înregistrează în platforma programului. Ultima etapă a ediției este reprezentată de redactarea cărții care conține poveștile de succes ale finalistelor din acest an, carte ce va fi lansată la începutul anului viitor.
Proiectul Made în România a fost lansat în 2017, iar cele 5 ediții au strâns peste 1.000 de companii care au fost nominalizate în programul Made în România și 20 de companii care au folosit instrumentele puse la dispoziție de Bursă de Valori București. Valoarea totală a celor 35 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la Bursă de Valori București derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 230 milioane de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...