Cadoul de despărțire pentru toți angajații Red Bull din partea fondatorului companiei
Autor: Oana Pavelescu
Data publicării:
Dietrich Mateschitz le-a făcut angajaților un cadou înainte de a muri
Dietrich Mateschitz le-a făcut angajaților un cadou înainte de a muri
Dietrich Mateschitz, care a devenit cel mai bogat om din Austria prin vânzarea băuturii energizante Red Bull și prin exploatarea popularității acestei băuturi  pentru a construi un imperiu de marketing sportiv care a cuprins Formula 1, fotbalul și ciclismul montan, a murit. Avea 78 de ani.

Red Bull a anunțat moartea sa angajaților într-un comunicat sâmbătă târziu, fără a oferi detalii.

Dietrich Mateschitz (care avea o avere estimată în 2021 de 26,9 miliarde de dolari americani, deținea 49% din compania Red Bull) și-a făcut miile de angajați din Austria foarte fericiți cu puțin timp înainte de a muri. Aceștia au primit odată cu salariul din octombrie și o primă în valoare de 3.000 de euro, bani scutiți de impozite. 

Cunoscut sub numele de Didi, Mateschitz a co-fondat Red Bull GmbH în 1984 împreună cu omul de afaceri thailandez Chaleo Yoovidhya, după ce a descoperit că băutura cu cofeină i-a atenuat simptomele create de decalajul orar în timpul unei călătorii în Asia. Cu sediul în Fuschl am See, un un sătuc de la periferia orașului Salzburg, compania a început să vândă băutura răcoritoare în 1987, extinzându-se în anii următori în țările vecine.

Până în 2020, Red Bull vindea în fiecare zi zeci de milioane de doze de băutură care are o aromă dulce distinctivă și este ambalată într-o cutie subțire. Pe lângă produsul principal, compania comercializează o varietate de băuturi Red Bull, de la cola la tonice și până la arome infuzate cu fructe de cactus. Compania a raportat venituri de 6,3 miliarde de euro în 2020.

Pilot și pasionat de schi, Mateschitz și-a construit o avere personală estimată la 15 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg Billionaires Index.

Unii angajați l-au numit pe Mateschitz "Yeti", ca recunoaștere a faptului că a rpeferat mereu să fie foarte discret. El a controlat cu atenție informațiile despre compania sa și despre el însuși, în special viața sa privată. Timp de mulți ani nu a vrut să răspundă la întrebări despre singurul său copil, Mark, cu a cărui mamă Mateschitz a avut o relație timp de doi ani.

"Nu cred într-un număr mare de prieteni”, a declarat Mateschitz într-un interviu acordat în 2011 pentru Bloomberg. "Nici nu mă interesează evenimentele mondene. Este cea mai lipsită de sens utilizare a timpului. Când ies, din când în când, este doar pentru a mă convinge din nou că nu pierd prea multe." 

Doar în rare ocazii, Mateschitz a intervenit în discursul public din țara sa natală, oferind comentarii anti-imigrație și criticând politicile privind coronavirusul. Absent de la evenimentele ale înaltei societăți, cum ar fi galele sau festivalurile de operă, el și prietena sa, Marion Feichtner, au preferat intimitatea locuințelor lor din regiunile Salzburg și Styria. 

Red Bull, în schimb, a devenit un sponsor omniprezent al sporturilor din întreaga lume, revoluționând marketingul prin faptul că deținea echipe și promova sporturi extreme precum zborul acrobatic și parașutismul.

Echipa sa omonimă de curse auto a câștigat șase titluri de pilot de Formula 1, iar echipele de fotbal omonime concurează în mai multe țări. Peste 8 milioane de persoane au urmărit în 2012 o înregistrare video în direct a căderii libere parașutistului austriac Felix Baumgartner din stratosferă, într-o acrobație purtând numele Red Bull.

”Nu este doar o altă apă cu zahăr aromatizată, diferențiată prin culoare, gust sau aromă. Este un produs de eficiență”, a declarat Mateschitz pentru Bloomberg. ”Vorbesc despre îmbunătățirea rezistenței, a concentrării, a timpului de reacție, a vitezei, a vigilenței și a stării emoționale”.

Sponsorizarea agresivă a mărcii a atras un public tânăr - precum și atenția autorităților de reglementare cu privire la efectele sale asupra sănătății. Într-un raport din 2011, Academia Americană de Pediatrie a avertizat cu privire la potențialele efecte adverse pentru tinerii care consumă băuturi energizante. Mai multe țări europene, printre care Franța și Norvegia, au interzis inițial vânzarea de Red Bull.

Compania a respins afirmațiile negative privind sănătatea și a finanțat studii care arată efectele pozitive ale produselor sale, inclusiv îmbunătățirea atenției la volan și o mai bună rezistență a părții superioare a corpului în timpul exercițiilor fizice. 

Mateschitz s-a născut la 20 mai 1944, în Sankt Marein im Muerztal, un orășel din regiunea Styria din Austria.

A avut nevoie de un deceniu pentru a obține o diplomă la Universitatea de Economie și Afaceri din Viena, luându-și timp liber în timpul studiilor pentru a lucra ca instructor de schi și ghid montan.

După ce a lucrat în domeniul marketingului la Unilever Plc, Mateschitz a urcat în ierarhia producătorului german de bunuri de consum Blendax, producătorul pastei de dinți blend-a-med, care a fost cumpărat ulterior de Procter Gamble & Co.

Originile Red Bull datează din călătoriile lui Mateschitz în Asia, în calitate de manager de marcă, unde a descoperit tonicele care deveniseră populare în regiune în rândul universitarilor și al șoferilor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel