Raportul Draghi. Energia, marea problemă a Europei. Soluțiile propuse
Europa se confruntă cu o criză...
China a finalizat săptămâna aceasta construcția celui mai lung tunel de autostradă din lume, situat în regiunea Xinjiang, un proiect ambițios menit să îmbunătățească legătura dintre părțile de sud și de nord ale acestei provincii, potrivit agenției EFE.
Timpul de traversare redus substanțial
Tunelul, care măsoară 22,13 kilometri, urmează să devină operațional anul viitor. Conform agenției de stat Xinhua, acesta va reduce timpul necesar traversării secțiunii centrale a munților Tianshan de la câteva ore la aproximativ 20 de minute.
Un proiect strategic
Construcția face parte dintr-un plan amplu de modernizare a autostrăzii ce leagă capitala regiunii Xinjiang, Urumqi, de districtul Yuli, din sud. Munții Tianshan, care se întind pe o lungime de 2.500 de kilometri, constituie o barieră naturală ce separă cele două zone.
Tunelul traversează 16 zone de falie din munții Tianshan, considerați un adevărat "muzeu geologic". De asemenea, conducta de ventilație numărul 2 a tunelului atinge o adâncime impresionantă de 706 metri, depășind înălțimea Turnului Shanghai, cea mai înaltă clădire din China.
O provocare inginerească remarcabilă
Potrivit televiziunii de stat CCTV, peste 3.000 de muncitori au participat la construcția tunelului, depășind riscuri și provocări geologice extreme. Acesta stabilește un nou record global, fiind declarat „cel mai lung tunel de autostradă din lume” și o piatră de hotar în ingineria modernă a tunelurilor.
Impact economic și turistic semnificativ
Oficialii chinezi au evidențiat faptul că tunelul simbolizează angajamentul țării de a îmbunătăți bunăstarea cetățenilor prin dezvoltarea infrastructurii de transport. Tunelul este așteptat să devină un coridor turistic important și să stimuleze competitivitatea produselor locale pe piață, potrivit Xinhua.
Investiții masive în infrastructură în Xinjiang
Proiectul face parte din eforturile guvernului chinez de a investi masiv în infrastructura din Xinjiang, inclusiv autostrăzi, căi ferate, aeroporturi și centre logistice. Aceste investiții răspund criticilor occidentale legate de presupuse abuzuri împotriva populației uigure și a altor minorități din regiune.
În 2021, Statele Unite și alți parteneri internaționali au denunțat la ONU presupuse încălcări ale drepturilor omului în Xinjiang, acuzații pe care Beijingul le-a respins în mod constant.
Tunelul din munții Tianshan reprezintă nu doar o realizare tehnologică, ci și un pas înainte în eforturile Chinei de a îmbunătăți conectivitatea internă și de a răspunde provocărilor economice și politice din regiune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Europa se confruntă cu o criză...
Modificări care se regăsesc în celebra ordonanță-trenuleț.
Prețul aurului a atins un nivel...
Un adevărat simbol al Italiei,...
Acțiunile CoreCivic Inc și GEO...
Grupaj de ştiri.
Ministrul Energiei, Sebastian...
România este o țară sigură și stabilă politic și...
Florin Barbu, ministrul Agriculturii, a discutat marţi...
Banca Națională a României a...
Șeful AIEA avertizează asupra riscului unui accident...
Spania reduce săptămâna de lucru la 37,5 ore fără...
Marcel Boloş, ministrul...
Cutremurele zguduie Santorini: sute de oameni evacuați...
România a evitat în ultimul...
Italia blochează chatbotul DeepSeek din cauza...
Bugetul pe anul 2025 a fost...
Fondurile vor fi alocate în mai multe tranșe.
O analiză Frames realizată pe...