Cimitirele de mașini electrice din China care șochează întreaga lume

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Cimitir de mașini / FOTO: Captură de ecran
Cimitir de mașini / FOTO: Captură de ecran
O realitate care ridică semne de întrebare. 

În timp ce China își consolidează poziția de lider global în industria auto electrică, o realitate tulburătoare prinde contur la marginea marilor orașe: cimitire de mașini electrice complet noi. Acest paradox ridică semne de întrebare cu privire la strategia industrială a Chinei, odată lăudată ca un exemplu de succes. Cum se explică această acumulare surprinzătoare și care sunt consecințele?

O ascensiune fulminantă

De la începutul anilor 2010, China a reconfigurat complet peisajul său auto. Devenită cel mai mare producător de vehicule electrice, țara a transformat dependența de importuri într-o dominație industrială globală.

Această schimbare s-a realizat prin investiții masive din partea statului, însoțite de subvenții generoase acordate companiilor. Apariția numeroaselor start-up-uri a amplificat această dinamică. Rezultatul? În 2022, șase din zece mașini electrice din lume erau fabricate în China.

Extinderea cimitirelor auto

În ciuda acestui aparent succes, China se confruntă cu o realitate îngrijorătoare. În zonele periferice, mii de vehicule electrice sunt abandonate, formând cimitire de mașini. Acestea dezvăluie o politică industrială defectuoasă.

Subvențiile masive, adesea direcționate greșit, au favorizat producerea de modele de calitate inferioară. În plus, cursa frenetică pentru inovație a dus la realizarea unor prototipuri rapid depășite, accentuând problema.

Youtube video image

Consecințele supraproducției

Falimentul în serie al unor companii nu a făcut decât să agraveze situația, lăsând în urmă stocuri uriașe de vehicule nevândute. În aceste câmpuri, natura își reintră în drepturi, ilustrând risipa economică.

Sute de miliarde de euro au fost investite pentru susținerea unui ecosistem industrial dinamic, dar instabil. Această situație evidențiază limitele unei strategii orientate pe volum în detrimentul calității.

O restructurare necesară?

În fața acestei situații, o revizuire a politicilor publice devine imperativă. China trebuie să își regândească strategia industrială pentru a evita amplificarea acestui fenomen.

Accentul ar trebui să fie pus pe durabilitate și inovație de calitate, nu pe cantitate. Provocarea constă în echilibrarea creșterii economice cu gestionarea eficientă a resurselor.

Va reuși China să transforme aceste provocări în oportunități pentru un viitor mai sustenabil?

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilustrație: Oana Pavelescu
Showroom auto / Foto: Freepik

ANAF, informare despre depunerea Formularului 100

Informaţii importante de la ANAF pentru contribuabili.

Robor

ROBOR a coborât sub nivelul de 7%

Indicele ROBOR la trei luni a scăzut, vineri, la 6,99%.

Freepik.com
Cu lista la cumpărături

TVA 11% sau 21%? Ghid complet al noilor cote de la 1 august

Cota redusă de TVA este păstrată doar pentru anumite...

Foto: Freepik.com
Colaj foto
Ilie Bolojan
Alexandru Nazare, ministrul Finanțelor
Salina Praid
Grevă / sursa foto: Freepik.com / EyeEm
David Popovici și Daniel Dines, CEO UiPath
Camioane de marfă
Rovinieta
Tanczos Barna
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Foto: Freepik.com
BNR: Indice ROBOR
Petrișor Peiu

pixel