Companiile aeriene din UE vor mai multe subvenții pentru combustibili sintetici

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Avion / sursa foto: Freepik.com
Avion / sursa foto: Freepik.com
Europa va trebui să investească mai mult în producția de combustibili sintetici pentru aviație în drumul său pentru atingerea obiectivelor climatice cu termen în 2050.

Această decizie vine în contextul în care industria aviatică nu se poate baza doar pe biocombustibili pentru decarbonizarea acestui sector, potrivit liderilor mai multor companii din domeniu, mulți dintre aceștia cerând guvernelor să ofere mai mult ajutor financiar, relatează Reuters.

Potrivit oficialilor guvernamentali biocombustibilii fabricați din materiale precum uleiul alimentar uzat, ar putea reduce emisiile din aviație cu până la 80%, fiind considerat principala soluție ecologică pentru acest sector.

Dar există o lipsă de materii prime pentru a produce o cantitate suficientă de combustibil din materiale organice. Așadar, sunt necesare investiții în combustibili sintetici mai scumpi, produși din hidrogen sau din captarea carbonului, cunoscuți sub numele de e-SAF, pentru a se asigura că Europa își poate atinge obiectivele ecologice.

Doar câteva rafinării produc e-SAF, care este considerat a fi chiar mai curat decât biocombustibilul, și foarte puține companii aeriene s-au angajat să îl achiziționeze.

Combustibilul sustenabil pentru aviație (SAF) reprezintă doar 0,2% din consumul global de combustibil pentru avioane, majoritatea fiind obținută din biocombustibili pe bază de materii prime organice. Unul dintre motivele pentru adoptarea lentă este prețul - SAF pe bază de biocombustibil costă de trei până la cinci ori mai mult decât carburantul tradițional pentru avioane.

Specialiștii spun că SAF sintetic este mult mai scump decât atât, estimările arătând că poate fi de până la zece ori mai scump decât combustibilul tradițional.

Uniunea Europeană oferă unele subvenții pentru e-SAF în cadrul unor noi norme menite să stimuleze utilizarea combustibilului verde în întregul bloc comunitar, dar liderii din industrie spun că guvernele trebuie să investească mai mulți bani în infrastructură și producție.

"Prețul este un lucru. Celălalt lucru este că avem nevoie de stabilitate și de reglementări din partea guvernului", a declarat Gaudig în marja Salonului aeronautic de la Berlin de săptămâna trecută.

Fără reguli clare, cum ar fi mecanisme de siguranță a prețurilor și garanții clare, sectorul va avea dificultăți în a se dezvolta în Europa, au declarat oficialii care lucrează la producătorii de SAF.

Șefa departamentului de sustenabilitate de la Airbus, Julie Kitcher, a declarat că extinderea electricității regenerabile în întregul sector ar face, de asemenea, mai ușoară și mai ieftină producerea combustibilului.

Însă Marte van der Graaf, ofițer de politici în domeniul aviației la grupul de advocacy Transport and Environment, a declarat că doar o câteva proiecte e-SAF din Europa ar cuprinde finanțarea până în 2028.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...


pixel