Companiile aeriene din UE vor mai multe subvenții pentru combustibili sintetici
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Avion / sursa foto: Freepik.com
Avion / sursa foto: Freepik.com
Europa va trebui să investească mai mult în producția de combustibili sintetici pentru aviație în drumul său pentru atingerea obiectivelor climatice cu termen în 2050.

Această decizie vine în contextul în care industria aviatică nu se poate baza doar pe biocombustibili pentru decarbonizarea acestui sector, potrivit liderilor mai multor companii din domeniu, mulți dintre aceștia cerând guvernelor să ofere mai mult ajutor financiar, relatează Reuters.

Potrivit oficialilor guvernamentali biocombustibilii fabricați din materiale precum uleiul alimentar uzat, ar putea reduce emisiile din aviație cu până la 80%, fiind considerat principala soluție ecologică pentru acest sector.

Dar există o lipsă de materii prime pentru a produce o cantitate suficientă de combustibil din materiale organice. Așadar, sunt necesare investiții în combustibili sintetici mai scumpi, produși din hidrogen sau din captarea carbonului, cunoscuți sub numele de e-SAF, pentru a se asigura că Europa își poate atinge obiectivele ecologice.

Doar câteva rafinării produc e-SAF, care este considerat a fi chiar mai curat decât biocombustibilul, și foarte puține companii aeriene s-au angajat să îl achiziționeze.

Combustibilul sustenabil pentru aviație (SAF) reprezintă doar 0,2% din consumul global de combustibil pentru avioane, majoritatea fiind obținută din biocombustibili pe bază de materii prime organice. Unul dintre motivele pentru adoptarea lentă este prețul - SAF pe bază de biocombustibil costă de trei până la cinci ori mai mult decât carburantul tradițional pentru avioane.

Specialiștii spun că SAF sintetic este mult mai scump decât atât, estimările arătând că poate fi de până la zece ori mai scump decât combustibilul tradițional.

Uniunea Europeană oferă unele subvenții pentru e-SAF în cadrul unor noi norme menite să stimuleze utilizarea combustibilului verde în întregul bloc comunitar, dar liderii din industrie spun că guvernele trebuie să investească mai mulți bani în infrastructură și producție.

"Prețul este un lucru. Celălalt lucru este că avem nevoie de stabilitate și de reglementări din partea guvernului", a declarat Gaudig în marja Salonului aeronautic de la Berlin de săptămâna trecută.

Fără reguli clare, cum ar fi mecanisme de siguranță a prețurilor și garanții clare, sectorul va avea dificultăți în a se dezvolta în Europa, au declarat oficialii care lucrează la producătorii de SAF.

Șefa departamentului de sustenabilitate de la Airbus, Julie Kitcher, a declarat că extinderea electricității regenerabile în întregul sector ar face, de asemenea, mai ușoară și mai ieftină producerea combustibilului.

Însă Marte van der Graaf, ofițer de politici în domeniul aviației la grupul de advocacy Transport and Environment, a declarat că doar o câteva proiecte e-SAF din Europa ar cuprinde finanțarea până în 2028.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel