Companiile aeriene din UE vor mai multe subvenții pentru combustibili sintetici

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Avion / sursa foto: Freepik.com
Avion / sursa foto: Freepik.com
Europa va trebui să investească mai mult în producția de combustibili sintetici pentru aviație în drumul său pentru atingerea obiectivelor climatice cu termen în 2050.

Această decizie vine în contextul în care industria aviatică nu se poate baza doar pe biocombustibili pentru decarbonizarea acestui sector, potrivit liderilor mai multor companii din domeniu, mulți dintre aceștia cerând guvernelor să ofere mai mult ajutor financiar, relatează Reuters.

Potrivit oficialilor guvernamentali biocombustibilii fabricați din materiale precum uleiul alimentar uzat, ar putea reduce emisiile din aviație cu până la 80%, fiind considerat principala soluție ecologică pentru acest sector.

Dar există o lipsă de materii prime pentru a produce o cantitate suficientă de combustibil din materiale organice. Așadar, sunt necesare investiții în combustibili sintetici mai scumpi, produși din hidrogen sau din captarea carbonului, cunoscuți sub numele de e-SAF, pentru a se asigura că Europa își poate atinge obiectivele ecologice.

Doar câteva rafinării produc e-SAF, care este considerat a fi chiar mai curat decât biocombustibilul, și foarte puține companii aeriene s-au angajat să îl achiziționeze.

Combustibilul sustenabil pentru aviație (SAF) reprezintă doar 0,2% din consumul global de combustibil pentru avioane, majoritatea fiind obținută din biocombustibili pe bază de materii prime organice. Unul dintre motivele pentru adoptarea lentă este prețul - SAF pe bază de biocombustibil costă de trei până la cinci ori mai mult decât carburantul tradițional pentru avioane.

Specialiștii spun că SAF sintetic este mult mai scump decât atât, estimările arătând că poate fi de până la zece ori mai scump decât combustibilul tradițional.

Uniunea Europeană oferă unele subvenții pentru e-SAF în cadrul unor noi norme menite să stimuleze utilizarea combustibilului verde în întregul bloc comunitar, dar liderii din industrie spun că guvernele trebuie să investească mai mulți bani în infrastructură și producție.

"Prețul este un lucru. Celălalt lucru este că avem nevoie de stabilitate și de reglementări din partea guvernului", a declarat Gaudig în marja Salonului aeronautic de la Berlin de săptămâna trecută.

Fără reguli clare, cum ar fi mecanisme de siguranță a prețurilor și garanții clare, sectorul va avea dificultăți în a se dezvolta în Europa, au declarat oficialii care lucrează la producătorii de SAF.

Șefa departamentului de sustenabilitate de la Airbus, Julie Kitcher, a declarat că extinderea electricității regenerabile în întregul sector ar face, de asemenea, mai ușoară și mai ieftină producerea combustibilului.

Însă Marte van der Graaf, ofițer de politici în domeniul aviației la grupul de advocacy Transport and Environment, a declarat că doar o câteva proiecte e-SAF din Europa ar cuprinde finanțarea până în 2028.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla

pixel