Schemele de sprijin la angajare pentru noi categorii. Condiții și reguli noi
Guvernul schimbă regulile...
Descoperire majoră pentru bateriile litiu-metal
Un grup de cercetători din Coreea de Sud a făcut un pas decisiv spre viitorul mobilității electrice, reușind să rezolve problema dendritelor – principala barieră tehnologică în calea bateriilor cu litiu-metal. Noul tip de baterie dezvoltat promite o autonomie de 800 km la o singură încărcare, o durată de viață de peste 300.000 km și un timp de încărcare ultrarapid, de doar 12 minute.
Rezultatele cercetării, realizate de Frontier Research Laboratory (FRL) – o colaborare între profesorul Hee Tak Kim de la KAIST și compania LG Energy Solution – au fost publicate în revista Nature Energy.
De ce dendritele erau o problemă
Bateriile litiu-metal, considerate următoarea mare generație după bateriile litiu-ion, folosesc litiu metal în locul anodului de grafit. Totuși, în timpul încărcării, pe suprafața acestuia se formează cristale asemănătoare unor arbori (dendrite) care pot reduce performanța, destabiliza bateria și chiar provoca scurtcircuite interne.
Fenomenul se agravează în condiții de încărcare rapidă, făcând imposibilă, până acum, utilizarea practică a acestor baterii în industria auto.
Citește și: Unde se pot recicla bateriile mașinilor electrice. Ce spune Ministerul Mediului
Soluția găsită: un electrolit lichid inovator
Echipa FRL a descoperit că dendritele apar din cauza aderenței neuniforme la interfața litiului. Pentru a elimina această cauză, cercetătorii au creat un nou electrolit lichid cu structură anionică specială, care reduce interacțiunea cu ionii de litiu.
Această tehnologie asigură o suprafață uniformă și blochează formarea dendritelor chiar și la încărcări rapide, păstrând în același timp densitatea energetică ridicată a bateriei.
Impact asupra industriei auto
Noile baterii ar putea depăși limitările actualelor litiu-ion, care oferă o autonomie maximă de circa 600 km și au nevoie de mult mai mult timp pentru încărcare completă.
„Colaborarea dintre LG Energy Solution și KAIST prin FRL, desfășurată pe parcursul a patru ani, produce rezultate semnificative. Vom continua să consolidăm parteneriatul dintre industrie și mediul academic pentru a crea cele mai bune rezultate în domeniul bateriilor de nouă generație”, a declarat Je-Young Kim, CTO al LG Energy Solution.
Profesorul Hee Tak Kim a adăugat că studiul reprezintă „o bază esențială pentru depășirea provocărilor tehnice ale bateriilor litiu-metal”, reușind să înlăture „cea mai mare barieră pentru introducerea lor în producția de vehicule electrice”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Guvernul schimbă regulile...
Datele INS arată că aproape 15%...
Tranzacționarea criptomonedelor...
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii...
Promisiunea lui Donald Trump de...
Restricțiile de circulație...
România intră în toamnă cu...
Revoluție în industria...
Turismul autohton traversează o...
De la 1 septembrie 2025,...
Uniunea Europeană a decis să amendeze Google cu aproape...
Uniunea Europeană a aplicat...
Fitch avertizează asupra...
Guvernul ar trebui să negocieze...
Ministerul Finanțelor deschide astăzi, 5 septembrie, o...
Toți indicii Bursei de Valori...
Guvernul a adoptat o ordonanță...
Fermierii din județul Bihor au...
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile...
Aurul continuă să bată record...
Războiul dronelor asupra...
Curtea Constituțională a...
Economia zonei euro şi cea a...
Volumul schimburilor comerciale...
Schimbare majoră de la 1...