Cristian Roşu: 2020 trebuie să însemne o mai mare diversificare de produse pe piaţa asigurărilor
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Cristian Roşu
Cristian Roşu
Anul 2020 va trebui să însemne o mai mare diversificare de produse pe piaţa asigurărilor, atât din zona asigurărilor de viaţă cât şi din zona asigurărilor generale, iar digitalizarea trebuie dusă la un nou nivel, a declarat joi vicepreşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Cristian Roşu, la conferinţa "Quo Vadis piaţa de asigurări în 2020".

"Anul 2020 cred că va trebui să însemne o mai mare diversificare de produse pe piaţă, apariţia mai multor produse atât din zona asigurărilor de viaţă cât şi din zona asigurărilor generale. De asemenea, un rol extrem de important şi, după părerea mea, este poate cel mai important dintre toate, este ducerea digitalizării la un nivel superior faţă de ce avem în acest moment. Sunt paşi importanţi care au fost făcuţi în 2019 şi am observat că pe finalul anului 2019 şi începutul anului 2020 foarte multe dintre societăţile de asigurări au venit cu diferite platforme care prin accesarea lor se pot obţine şi produse şi multe alte facilităţi care le-au fost acordate clienţilor. Dar dacă această digitalizare nu face paşi mai mari şi mai rapizi în zona penetrării efective în beneficiul consumatorului pierdem practic trenul dezvoltării şi degeaba aşteptăm să avem o piaţă dezvoltată pentru că fără aceste lucruri nu vom putea ajunge unde ne dorim", a spus Cristian Roşu.

El a afirmat că avem o piaţă de 20 de milioane de locuitori şi doar de 2 miliarde de euro prime brute subscrise, iar penetrarea raportată la PIB este de 1%.

Vicepreşedintele ASF a menţionat că asigurările de viaţă au în spate sume consistente cu maturităţi foarte lungi, de la 10 la 30-40 de ani, iar acestea pot fi redistribuite în economia reală.

Vicepreședintele ASF despre asigurările de sănătate: Trebuie să fim foarte atenți (VIDEO)

"Am spus-o şi cu altă ocazie şi o spun şi acum, nu vom fi, fac o echipă comună autoritate şi asigurători, nu vom fi o voce nici credibilă şi nici de luat în seamă în faţa oricărei autorităţi a statului român, indiferent de culoarea politică a acelei autorităţi, astfel încât să putem să transmitem dorinţele de investiţii într-o economie reală. La sumele pe care le avem, mai simplu spus, nu ne va băga nimeni în seamă. Creşterea acestei zone, creşterea acestei pieţe a asigurărilor de sănătate şi a asigurărilor de viaţă în primul rând, care înseamnă acumulări de fonduri importante, pot duce ca asigurătorii să poate să devină nişte investitori reali şi concreţi în economia reală. Veţi avea loc la masa discuţiilor şi negocierilor oricând şi cu oricine", a spus Cristian Roşu.

De asemenea, el a precizat că, din punct de vedere legislativ, nu ar dori ca anul acesta să se transforme într-un an al bulversărilor de business, dar vor avea loc câteva modificări în mod obligatoriu şi a menţionat, printre altele, Legea RCA.

Fundaţia Institutul de Studii Financiare şi trustul de presă DC Media Group organizează joi conferinţa "Quo Vadis piaţa de asigurări în 2020".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Valoarea acordului Aramco - FIFA, pusă la secret

FIFA a anunţat acordul global cu Aramco.

Programul magazinelor Carrefour de 1 Mai şi Paşte 2024

Programul magazinelor Carrefour în perioada...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel