Elvețienii au semnat cel mai mare contract din istoria căilor lor ferate

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Un milion de abonamente gratuite pentru călătoriile cu trenul, măsură extremă luată de Spania pentru stoparea inflaţiei
Un milion de abonamente gratuite pentru călătoriile cu trenul, măsură extremă luată de Spania pentru stoparea inflaţiei
Este vorba de un total de 510 trenuri noi, mult mai comode comparativ cu cele care circulă deja în Elveția. 

După ce Tribunalul Administrativ Federal a respins apelul companiei franceze Alstom, producătorul feroviar Stadler Rail din Thurgau a semnat în sfârșit cel mai mare contract din istoria căilor ferate elvețiene.

Acordul-cadru încheiat cu SBB și filialele sale Regionalps din Valais și Thurbo din estul Elveției prevede livrarea a 510 trenuri Flirt cu un singur etaj.

Într-o primă fază, Stadler Rail va livra 286 de trenuri în valoare de 2 miliarde de franci elvețieni, a dezvăluit compania într-un comunicat. Deși contractul fusese atribuit companiei Stadler Rail în octombrie 2021, apelul Alstom a întârziat semnarea contractului. Alstom făcuse deja același lucru cu o comandă din partea companiei feroviare austriece ÖBB.

Din cauza apelului Alstom, primele trenuri vor fi livrate abia în 2026, și nu la sfârșitul anului 2025, așa cum era prevăzut inițial. Livrările celor 286 de trenuri vor fi eșalonate până în 2034. Contractul include o opțiune pentru încă 244 de trenuri.

Trenurile vor avea mai mult spațiu pentru biciclete, cărucioare și bagaje voluminoase și vor oferi o conexiune bună la internet și prize electrice la toate locurile, scrie Stadler. Fiecare tren va avea două spații pentru scaune cu rotile, cu toalete compatibile. Prima clasă va avea, de asemenea, locuri pentru scaune cu rotile.

Citește și În timp ce Grindeanu vorbeşte de trenuri pe hidrogen, România are de modernizat peste 1.000 de kilometri de cale ferată

Între timp, Egiptul va avea tren de mare viteză. Proiectul la care participă compania Siemens Mobility presupune utilizarea unor trenuri capabile să atingă 230 de kilometri pe oră, iar linia va fi complet electrificată.

Pe liniile complet electrificate, trenurile vor circula de la Marea Roșie la Marea Mediterană, printre alte destinații. Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 70% față de călătoria cu autobuzul sau cu mașina. Reprezentanții companiei au subliniat că proiectul va avea ca rezultat "al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză" din lume.

Siemens Mobility - o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens - a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii de consorțiu The Arab Contractors și Orascom Construction.

Într-o declarație, Siemens Mobility a precizat că partea sa din contractul combinat va fi în valoare de 8,1 miliarde de euro, adică aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor energie electrică
Producătorii de litiu sunt euforici / Foto: Unsplash
Hală industrială
Donald Trump

Motivul pentru care Trump vrea mineralele rare ale Ucrainei

Donald Trump cere despăgubiri de la Ucraina și un acord...

Bani, lei / Foto: Agerpres
Foto: pexels.com
foto: pexels.com
Parlamentul de la Budapesta
Avion la sol / FOTO: Freepik
Poluare / FOTO: Freepik
Broker de bursă / Foto: Freepik
Factură energie
foto: pexels.com
Contabilitate / Foto: Freepik
La benzinărie / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Bitcoin / Foto: Freepik

Bitcoin se prăbușește sub 87.000 de dolari. Ce s-a întâmplat

Marți, dolarul a rămas stabil, în timp ce investitorii...

Android / FOTO: Freepik
Google / Foto: Unsplash
Stații de încărcare / FOTO: Freepik
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
La bursă / FOTO: Freepik
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Dolari / FOTO: Unsplash
Angajați / Foto: Freepik
Criptomonede
Credit ipotecar / Foto: Freepik
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres

pixel