Curs valutar BNR: Leul are o evoluţie oscilantă iar aurul atinge un preţ record
Curs valutar, 22 ianuarie 2025.
După ce Tribunalul Administrativ Federal a respins apelul companiei franceze Alstom, producătorul feroviar Stadler Rail din Thurgau a semnat în sfârșit cel mai mare contract din istoria căilor ferate elvețiene.
Acordul-cadru încheiat cu SBB și filialele sale Regionalps din Valais și Thurbo din estul Elveției prevede livrarea a 510 trenuri Flirt cu un singur etaj.
Într-o primă fază, Stadler Rail va livra 286 de trenuri în valoare de 2 miliarde de franci elvețieni, a dezvăluit compania într-un comunicat. Deși contractul fusese atribuit companiei Stadler Rail în octombrie 2021, apelul Alstom a întârziat semnarea contractului. Alstom făcuse deja același lucru cu o comandă din partea companiei feroviare austriece ÖBB.
Din cauza apelului Alstom, primele trenuri vor fi livrate abia în 2026, și nu la sfârșitul anului 2025, așa cum era prevăzut inițial. Livrările celor 286 de trenuri vor fi eșalonate până în 2034. Contractul include o opțiune pentru încă 244 de trenuri.
Trenurile vor avea mai mult spațiu pentru biciclete, cărucioare și bagaje voluminoase și vor oferi o conexiune bună la internet și prize electrice la toate locurile, scrie Stadler. Fiecare tren va avea două spații pentru scaune cu rotile, cu toalete compatibile. Prima clasă va avea, de asemenea, locuri pentru scaune cu rotile.
Între timp, Egiptul va avea tren de mare viteză. Proiectul la care participă compania Siemens Mobility presupune utilizarea unor trenuri capabile să atingă 230 de kilometri pe oră, iar linia va fi complet electrificată.
Pe liniile complet electrificate, trenurile vor circula de la Marea Roșie la Marea Mediterană, printre alte destinații. Potrivit Siemens Mobility, electrificarea rețelei va reduce emisiile de dioxid de carbon cu 70% față de călătoria cu autobuzul sau cu mașina. Reprezentanții companiei au subliniat că proiectul va avea ca rezultat "al șaselea cel mai mare sistem feroviar de mare viteză" din lume.
Siemens Mobility - o companie administrată separat de gigantul industrial Siemens - a semnat contractul de dezvoltare a liniei de cale ferată cu Autoritatea Națională Egipteană pentru Tuneluri, precum și cu partenerii de consorțiu The Arab Contractors și Orascom Construction.
Într-o declarație, Siemens Mobility a precizat că partea sa din contractul combinat va fi în valoare de 8,1 miliarde de euro, adică aproximativ 8,7 miliarde de dolari. Această cifră include un contract de 2,7 miliarde de euro semnat în septembrie 2021 pentru linia inițială a proiectului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Curs valutar, 22 ianuarie 2025.
Președinta Comisiei Europene,...
Deficitul bugetar al României crește, contrar tendinței...
Ilie Bolojan a anunţat planul...
Bursele și moneda Chinei sub...
Cifre oficiale de la INS despre producţia de cărbune a...
Revolut lansează o nouă...
Dolarul crește ușor pe fondul...
Agenția Națională de...
Alegerea lui Donald Trump în...
Statele Unite vor impune taxe...
România a primit un semnal...
Presa din Coreea de Nord a relatat despre ceremonia de...
Rusia a capturat două dintre...
Comisia Europeană a lansat, pe...
Astăzi vă aducem în prim-plan o selecție a celor mai...
Bitcoin crește pe fondul...
Novo Nordisk, compania daneză...
Nou-alesul președinte al...
Curs valutar BNR, 21 ianuarie...
Semnal îngrijorător privind...
Evoluţii mixte la Bursa de...
Sindicatul Funcţionarilor...