În „era SUV-urilor”, străzile orașelor germane au devenit prea înguste

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Trafic / FOTO: Freepik
Trafic / FOTO: Freepik
Germanii cumpără tot mai multe mașini care sunt tot mai mari. 

Un lucru foarte bun, de fapt, care demonstrează că economia merge, că oamenii investesc, scrie „Die Tageszeitung”, amintind, în același timp că, din păcate, străzile in orașele germane rămân la aceleași dimensiuni. Iar asta este deja o problemă. 

„Sună ca denumirea unui program de slăbire: „Obiectivul, mai suplu!”. Acest slogan, adoptat de Mercedes Benz pentru a-și vinde noile autobasculante, descrie scurt, dar la subiect, noua tendință a producătorilor de automobile, estimează Die Tageszeitung. 

Pe străzile aglomerate

În „era SUV-urilor”, mașinile devin din ce în ce mai masive și ocupă tot mai mult spațiu pe străzile germane. „Puternic, Mercedes Benz a lansat gama sa specială de camioane de gunoi de 2,40 metri lățime, sau cu 10 centimetri mai puțin decât modelele tradiționale”, pentru a facilita manevrarea lor pe străzile aglomerate.

Unul din trei vehicule înmatriculate

Campania publicitară din jurul acestor noi utilaje indică o problemă mult mai amplă, analizează ziarul berlinez. În ultimii ani, numărul de vehicule pe drumurile germane a continuat să crească. La începutul anului, erau înmatriculate 49,1 milioane de mașini, față de 43,9 milioane cu zece ani mai devreme. Și, în medie, mașinile de astăzi sunt cu 22 de centimetri mai late decât cele din anii 1980, conform datelor de la Allgemeiner Deutscher Automobil-Club. La începutul anului 2024, aproape unul din trei vehicule nou înmatriculate era un SUV.

Camioane de gunoi în miniatură

Consecințele nu sunt de neglijat. „Fie că ești șofer, ciclist sau pieton, te-ai confruntat deja: în multe locuri, străzile au devenit prea înguste.” Dar acest fenomen este deosebit de restrictiv pentru profesioniști. Gunoierii, dar și livratorii și șoferii de ambulanță le este din ce în ce mai greu să-și atingă obiectivele.

Bine pe de o parte, rău pe de alta 

Orașe precum Berlin, Hanau și Norderstedt s-au văzut nevoite, în aceste condiții, să investească în camioane de gunoi mai mici pentru a putea să colecteze gunoiul. O soluție mai mult sau mai puțin eficientă. Pentru că aceste vehicule nu sunt capabile să recupereze aceleași cantități de gunoi ca și camioanele tradiționale, ceea ce ridică probleme de organizare a muncii.

Dezbateri politice

În Germania, problemele de trafic urban s-au aflat în centrul recentelor dezbateri politice legate de spațiul acordat mașinilor în centrele urbane. În timp ce Verzii cer mai multe artere pietonale și piste pentru biciclete în aceste zone, partenerii lor de coaliție liberală au publicat o foaie de parcurs la începutul acestei săptămâni pentru crearea a noi locuri de parcare, incluisv gratuite, în centrele marilor aglomerări urbane. O discuție care s-a dovedit însă suficientă pentru relansarea dezbaterilor legate de locul ce trebuie atribuit mașinii, într-o țară cunoscută pentru importanta industriei sale auto.

Citește și Încărcați-vă mașina electrică oriunde și oricând! O tehologie revoluționară

Citește și La ce să fii atent atunci când cumperi o maşină electrică la mâna a doua. Ponturi pentru a nu fi păcălit

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Prelungitor

Schema de plafonare: Cine plătește cu adevărat nota de plată

Daniela Dărăban, directorul executiv al Federației...

La ghișeu

Această taxă dispare începând de săptămâna viitoare

O măsură ce se va aplica în conformitate cu unordin al...

Cipuri mici, dar indispensabile
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Dolari / FOTO: Unsplash

Perspectivele dolarului american devin tot mai întunecate

Este concluzia unui sondaj Reuters realizat în rândul...

Ucraina / FOTO: Freepik

Bani pentru Ucraina: Peste 3 miliarde de euro de la UE

Anunțul a fost făcut marți de guvernul de la Kiev, citat...

Grafice / FOTO: Freepik
Câmp petrolier / FOTO: Freepik

Decizia care ar putea da peste cap piața petrolului

Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații...

Spital Regina Maria
Banca Națională a României
Lingouri de aur
Kremlinul moscovit / FOTO: Freepik
Bursă / sursa foto: Freepik.com

Simona Bucura-Oprescu, anunț despre pensii, la DC NEWS

Ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității...

Jonas Gahr Støre, premierul Norvegiei

Norvegienii s-au răzgândit și vor în UE! Ce i-a convins?

Norvegia revine pe radarul geopolitic european, pe...

Lucian Romașcanu
Sebastian Burduja / FOTO: gov.ro
Europa nu stă cu mâinile încrucișate / Ilustrație: Oana Pavelescu
Turiști / Foto: Freepik
Accident / Sursa: Freepik.com
Foto: Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Foto: Freepik.com
Cardu social / Ilustrație: DCBusiness

pixel