În „era SUV-urilor”, străzile orașelor germane au devenit prea înguste

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Trafic / FOTO: Freepik
Trafic / FOTO: Freepik
Germanii cumpără tot mai multe mașini care sunt tot mai mari. 

Un lucru foarte bun, de fapt, care demonstrează că economia merge, că oamenii investesc, scrie „Die Tageszeitung”, amintind, în același timp că, din păcate, străzile in orașele germane rămân la aceleași dimensiuni. Iar asta este deja o problemă. 

„Sună ca denumirea unui program de slăbire: „Obiectivul, mai suplu!”. Acest slogan, adoptat de Mercedes Benz pentru a-și vinde noile autobasculante, descrie scurt, dar la subiect, noua tendință a producătorilor de automobile, estimează Die Tageszeitung. 

Pe străzile aglomerate

În „era SUV-urilor”, mașinile devin din ce în ce mai masive și ocupă tot mai mult spațiu pe străzile germane. „Puternic, Mercedes Benz a lansat gama sa specială de camioane de gunoi de 2,40 metri lățime, sau cu 10 centimetri mai puțin decât modelele tradiționale”, pentru a facilita manevrarea lor pe străzile aglomerate.

Unul din trei vehicule înmatriculate

Campania publicitară din jurul acestor noi utilaje indică o problemă mult mai amplă, analizează ziarul berlinez. În ultimii ani, numărul de vehicule pe drumurile germane a continuat să crească. La începutul anului, erau înmatriculate 49,1 milioane de mașini, față de 43,9 milioane cu zece ani mai devreme. Și, în medie, mașinile de astăzi sunt cu 22 de centimetri mai late decât cele din anii 1980, conform datelor de la Allgemeiner Deutscher Automobil-Club. La începutul anului 2024, aproape unul din trei vehicule nou înmatriculate era un SUV.

Camioane de gunoi în miniatură

Consecințele nu sunt de neglijat. „Fie că ești șofer, ciclist sau pieton, te-ai confruntat deja: în multe locuri, străzile au devenit prea înguste.” Dar acest fenomen este deosebit de restrictiv pentru profesioniști. Gunoierii, dar și livratorii și șoferii de ambulanță le este din ce în ce mai greu să-și atingă obiectivele.

Bine pe de o parte, rău pe de alta 

Orașe precum Berlin, Hanau și Norderstedt s-au văzut nevoite, în aceste condiții, să investească în camioane de gunoi mai mici pentru a putea să colecteze gunoiul. O soluție mai mult sau mai puțin eficientă. Pentru că aceste vehicule nu sunt capabile să recupereze aceleași cantități de gunoi ca și camioanele tradiționale, ceea ce ridică probleme de organizare a muncii.

Dezbateri politice

În Germania, problemele de trafic urban s-au aflat în centrul recentelor dezbateri politice legate de spațiul acordat mașinilor în centrele urbane. În timp ce Verzii cer mai multe artere pietonale și piste pentru biciclete în aceste zone, partenerii lor de coaliție liberală au publicat o foaie de parcurs la începutul acestei săptămâni pentru crearea a noi locuri de parcare, incluisv gratuite, în centrele marilor aglomerări urbane. O discuție care s-a dovedit însă suficientă pentru relansarea dezbaterilor legate de locul ce trebuie atribuit mașinii, într-o țară cunoscută pentru importanta industriei sale auto.

Citește și Încărcați-vă mașina electrică oriunde și oricând! O tehologie revoluționară

Citește și La ce să fii atent atunci când cumperi o maşină electrică la mâna a doua. Ponturi pentru a nu fi păcălit

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Naţională a României
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
foto: pexels
Tichete / Foto: DCBusiness

Tichetele scapă de impozitare și contribuții sociale

O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...

Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro

Vânzările Dacia în Europa au scăzut

Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...

Exploatare minieră
Experții au analizat toate aspectele / FOTO: Freepik
Industrie / Sursa: Freepik.com
Daniel Apostol, Franck Neel și Raluca Covrig / Foto: DCBusiness
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook

Bursa de Valori Bucureşti, în creştere. Cifrele zilei

Bursa de Valori Bucureşti a deschis pe verde şedinţa de...

Joe Biden și Volodimir Zelenski / Foto: Casa Albă / Flickr
Bună dimineața!
Riscă să devină vulnerabil / FOTO: Freepik
Warren Buffett
Disperare!
Sedinta de Guvern
vouchere sociale
Foto: Oana Pavelescu
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabrică auto

Ford dă afară mii de angajați din Europa

Decizia afectează în mod direct aproximativ 4.000 de...

Conductă gaz

BEI: Împrumut de 200 de milioane de euro pentru Delgaz Grid

Banca Europeană de Investiții (BEI) a anunțat acordarea...


pixel