Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Sindicatul național francez al piloților de linie (SNPL) s-a declarat îngrijorat în legătură cu planurile constructorilor de aeronave de a automatiza și mai mult aeronavele cu ajutorul inteligenței artificiale, care ar putea înlocui în cele din urmă unul dintre piloții de la bord.
În cadrul unei conferințe de presă, președintele SNPL, care reprezintă trei sferturi dintre piloții francezi, a criticat "un fel de gând nebunesc al inginerilor care visează să creeze computerul perfect care ar putea înlocui pilotul uman". "Tragem un semnal de alarmă asupra acestui proiect", a adăugat Karine Gély. "Suntem convinși că un astfel de computer sau orice inteligență artificială, oricare ar fi ea, este total incapabilă să gestioneze imprevizibilul sau foarte improbabilul", a continuat Karine Gély. Cu doi dintre noi în cabina de pilotaj, "suntem capabili să elaborăm planuri de acțiune și strategii de zbor. Și știm, de asemenea, că suntem mult mai puternici și avem performanțe mult mai bune ca echipaj format din două persoane decât dacă am fi singuri la comenzi", a afirmat ea.
Pe lângă problemele legate de oboseală dacă în aeronavă ar fi un singur pilot, SNPL subliniază importanța verificărilor încrucișate: "Un pilot verifică ce face celălalt, verifică ce face aeronava etc." "Oamenii sunt failibili, dar și noi suntem failibili. "Oamenii sunt failibili, oamenii fac greșeli. Este adevărat, este absolut adevărat, cu toții le facem. Dar (...) și sistemele automate sunt de asemenea failibile, oricât de sofisticate ar fi ele", a subliniat purtătoarea de cuvânt a SNPL, Fanny Aronssohn. "Suntem perfect mulțumiți de tehnologie și de sistemele automate, care ne ușurează viața în fiecare zi și sporesc siguranța. Dar sistemele automatizate și tehnologia de la bord nu fac decât să completeze elementul uman. Trebuie să fim împreună, (...) nu poate înlocui ființa umană", a adăugat ea.
Constructorul de avioane Airbus, care a fost evidențiat în mod special de SNPL, a declarat: "Credem că piloții vor rămâne în centrul operațiunilor în viitor și că automatizarea îi poate ajuta prin reducerea volumului de muncă în cabina de pilotaj, îmbunătățind operațiunile din timpul zborului și performanța generală a aeronavei". Grupul afirmă că principalul său obiectiv este "creșterea siguranței zborurilor și a eficienței operaționale a companiilor aeriene", în colaborare cu autoritățile de certificare și companiile aeriene.
Studiile "menite să îmbunătățească gestionarea oboselii echipajului pe zborurile pe distanțe lungi și să le permită să își organizeze mai bine prezența în cabina de pilotaj în timpul fazelor de croazieră, grație unor funcții automate suplimentare", se bazează pe principiul că la bordul aeronavei se află cel puțin doi piloți, a explicat un purtător de cuvânt al constructorului de aeronave. În ceea ce privește cercetările privind operațiunile cu un singur pilot fără a compromite siguranța, există mai multe proiecte, dar nu toate se vor concretiza neapărat, potrivit Airbus.
La rândul său, directorul general al Asociației Internaționale a Transportului Aerian (Iata), care reunește marea majoritate a companiilor aeriene din lume, s-a declarat sceptic cu privire la posibilitatea de a vedea apariția unor astfel de aeronave pe termen mediu. "Personal, nu văd să se întâmple așa ceva", a declarat Willie Walsh într-o conferință de presă organizată în marja congresului Iata de la Istanbul. "Motivul pentru care spun acest lucru este că aeronavele aflate în serviciu în prezent și în curs de livrare vor rămâne în serviciu timp de 20 sau 25 de ani" și nu vor fi echipate pentru a opera cu un singur pilot. "Sincer, nu văd ca acest lucru să se întâmple în timpul vieții mele", a adăugat Willie Walsh, care are 61 de ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...