Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Magazinele online din China s-au extins enorm și agresiv către occident. Cele mai recente magazine online, Temu și Shein au o politică de marketing extrem de agresivă, amintim că Temu a plătit sume colosale de bani pentru clipurile publicitare care au fost difuzate în timpul finalei NBA, eveniment cu cea mai mare audiență din Statele Unite ale Americii.
În Europa, aceste platforme comerciale se comportă la fel de agresiv însă cumpărătorii se supun unor riscuri crescute căzând în mrejele ofertelor cu prețuri extrem de mici.
Întrebat care sunt mai precis riscurile la care se supun românii atunci când fac cumpărături de pe site-uri precum cele menționate mai sus, Arthuri Rădulescu a răspuns că: ”Există riscuri. În primul rând există probleme majore pe partea de calitate a mărfurilor. Am discutat cu clienți care s-au plâns de problemele legate de calitatea produselor cumpărate de pe astfel de site-uri din afara Uniunii Europene. Achiziționarea produselor de pe site-uri nereglementate de Uniunea Europeană și prețurile mici ascund anumite capcane pentru cumpărători. O altă problemă a clienților din Uniunea Europeană în privința acestor site-uri este returul care este imposibil de făcut și nu în ultimul rând a dispărut complet noțiunea de garanție. Acestea sunt problemele majore cu care se confruntă cumpărătorii care achiziționează diverse obiecte de pe site-uri non-UE”, a explicat CEO-ul MerchantPro.
Întrebat dacă și aceste platforme ar trebui reglementate de către Uniunea Europeană, Arthur Rădulescu a răspuns că ”în mod normal așa ar trebui mai ales că acum este o adevărată invazie a acestui fel de site-uri chinezești care îi afecteză foarte mult pe comercianții mici și medii. Mulți dintre aceștia sunt uciși de aceste platforme. De fapt, comercianții nu se luptă cu Temu, Aliexpress sau Shein ci se luptă cu însuși statul chinez care susține cu bani grei toată logistica acestor companii, susține o politică de marketing deosebit de agresivă care a dus la o creștere pe tot ce înseamnă marketing și publicitate, susține tot ce înseamnă livrare și nu în ultimul rând a susținut, până nu demult, până și partea de tehnologie. Ori, comercianții din românia nu au beneficiat de un astfel de suport și s-ar putea să ne trezim peste ceva timp să nu mai existe o alternativă la aceste site-uri”, a arătat expertul.
Arthur Rădulescu a atras atenția că este absolut necesar ca statul român, Guvernul, să se uite cu atenție la acest aspect, la toate politicile practicate de aceste site-uri.
Mai mult detalii despre riscurile pe care le prezintă magazinele online din China puteți afla din emisiunea de mai jos
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...