Urmărește dezbaterea live

Arthur Rădulescu (CEO MerchantPro): De ce site-urile de cumpărături din China sunt riscante. Sfatul experților
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Arthur Rădulescu
Arthur Rădulescu
EXCLUSIV
Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, a vorbit la emisiunea DCBusiness ”Totul despre bani” despre capcanele care există pentru cumpărătorii români atunci când fac achiziții de pe site-urile chinezești nereglementate de Uniunea Europeană.

Magazinele online din China s-au extins enorm și agresiv către occident. Cele mai recente magazine online, Temu și Shein au o politică de marketing extrem de agresivă, amintim că Temu a plătit sume colosale de bani pentru clipurile publicitare care au fost difuzate în timpul finalei NBA, eveniment cu cea mai mare audiență din Statele Unite ale Americii.

În Europa, aceste platforme comerciale se comportă la fel de agresiv însă cumpărătorii se supun unor riscuri crescute căzând în mrejele ofertelor cu prețuri extrem de mici.

Întrebat care sunt mai precis riscurile la care se supun românii atunci când fac cumpărături de pe site-uri precum cele menționate mai sus, Arthuri Rădulescu a răspuns că: ”Există riscuri. În primul rând există probleme majore pe partea de calitate a mărfurilor. Am discutat cu clienți care s-au plâns de problemele legate de calitatea produselor cumpărate de pe astfel de site-uri din afara Uniunii Europene. Achiziționarea produselor de pe site-uri nereglementate de Uniunea Europeană și prețurile mici ascund anumite capcane pentru cumpărători. O altă problemă a clienților din Uniunea Europeană în privința acestor site-uri este returul care este imposibil de făcut și nu în ultimul rând a dispărut complet noțiunea de garanție. Acestea sunt problemele majore cu care se confruntă cumpărătorii care achiziționează diverse obiecte de pe site-uri non-UE”, a explicat CEO-ul MerchantPro.

Întrebat dacă și aceste platforme ar trebui reglementate de către Uniunea Europeană, Arthur Rădulescu a răspuns că ”în mod normal așa ar trebui mai ales că acum este o adevărată invazie a acestui fel de site-uri chinezești care îi afecteză foarte mult pe comercianții mici și medii. Mulți dintre aceștia sunt uciși de aceste platforme. De fapt, comercianții nu se luptă cu Temu, Aliexpress sau Shein ci se luptă cu însuși statul chinez care susține cu bani grei toată logistica acestor companii, susține o politică de marketing deosebit de agresivă care a dus la o creștere pe tot ce înseamnă marketing și publicitate, susține tot ce înseamnă livrare și nu în ultimul rând a susținut, până nu demult, până și partea de tehnologie. Ori, comercianții din românia nu au beneficiat de un astfel de suport și s-ar putea să ne trezim peste ceva timp să nu mai existe o alternativă la aceste site-uri”, a arătat expertul.

Arthur Rădulescu a atras atenția că este absolut necesar ca statul român, Guvernul, să se uite cu atenție la acest aspect, la toate politicile practicate de aceste site-uri.

Mai mult detalii despre riscurile pe care le prezintă magazinele online din China puteți afla din emisiunea de mai jos


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Motivele scumpirii locuințelor, explicate de experți

Prețurile locuințelor din România continuă să crească la...

Se extind lucrările la noua magistrală de metrou

Se extind lucrările la noua magistrală de metrou.

NVIDIA nu are motive să dezamăgească piața

Bursa de la New York așteaptă ca NVIDIA să prezinte...

Gazprom, somată să nu mai arunce banii pe fereastră

Guvernul Rusiei a emis o hotărâre în acest sens. 

Microsoft prezintă PC-urile Copilot+

Microsoft a lansat luni o nouă categorie de computere...

Grecia cere UE ”mai multă transparență” pentru consumatori

Premierul grec Kyriakos Mitsotakis a cerut, într-o...

Gigantul saudit Aramco pariază pe computerul cuantic

Iar în acest scop a ales o tânără companie franceză,...

ChatGPT își pierde vocea. Acuzații grave la adresa companiei

ChatGPT trebuie să renunțe la una dintre vocile pe care...

ANAT semnalează lipsa fondurilor pentru IMM-urile din turism

ANAT și patronatele din turism solicită suplimentarea...


pixel