Lovitură pentru hipermarketuri. Produsele marcă proprie, luate în vizor - Document din Senat

Autor: Mihai Ciobanu
Data actualizării:
Data publicării:
Foto: Mihai Ciobanu
Foto: Mihai Ciobanu

A fost înregistrată la Senat o propunere legislativă pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr.21/1996. Prezenta iniţiativă legis[ativă are ca obiect modificarea şi completarea Legi concurenţei. nr. 21/996, cu modificările şi completările ulterioare, în sensul instituirii limitării comercializării de către supermagazine şi hipermagazine a mărcii proprii, explică iniţiatorii.

"Piaţa comerţului cu amănuntul din România, în special în sectorul alimentar, este caracterizată de o concentrare accentuată, dominată de un număr restrâns de operatori economici de talie internaţională. Aceşti operatori deţin o poziţie dominantă în anumite regiuni şi categorii de produse, fapt ce le permite să influenţeze în mod semnificativ structura ofertei de pe piaţă.

Unul dintre instrumentele principale utilizate de aceşti retaileri este promovarea masivă a produselor sub marcă proprie. Această strategie, deşi
generează beneficii imediate pentru consumatori prin preţuri reduse, are efecte negative asupra ecosistemului concurenţial, a producătorilor autohtoni şi a diversităţii produselor disponibile pe piaţă", se arată în document.

 

Schimbările propuse

 

Iniţiatorii susţin că "propunerea legislativă urmăreşte instituirea unei măsuri concrete pentru restabilirea echilibrului pe piaţa de retail, prin:


1. Limitarea cotei de vânzări realizate prin produse sub marcă proprie la maximum 20% din totalul vânzărilor pe fiecare grupă de produse în hipermagazine şi supermarketuri;

2. Introducerea obligaţiei comercianţilor de a raporta anual către Consiliul Concurenţei structura vânzărilor pe grupe de produse, în scopul monitorizării respectării limitei prevăzute;

3. Stabilirea de sancţiuni contravenţionale proporţionale cu cifra de afaceri, pentru nerespectarea dispoziţiilor legale şi pentru furnizarea de informaţii false sau incomplete;

4. Precizarea faptului că limitarea cotei de vânzări prin produse sub marcă proprie nu constituie operaţiune de concentrare economică, cu excepţia cazurilor în care este realizată în cadrul unor alte operaţiuni ce se supun legislaţiei specifice".

Documentul poate fi citit aici.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Mihai Ciobanu
Ferma. Foto: Pexels.com
Petroliști
Un bărbat se uită la o priză / Foto: Freepik
Calcule
Renault / FOTO: Unsplash
La bursă / FOTO: Freepik
FOTO: Freepik
Depozit Barry Callebaut de cacao din Camerun / Foto: Barry Callebaut
Oleg Deripaska
Foto: Oana Pavelescu
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Ilie Bolojan
Vaci. Foto: Pexels.com
Industrie / Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Klaus Iohannis / Foto: Președinția României
Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse
Contor electric
Factură electronică / Foto: Freepik
Transelectrica
Petrol / FOTO: Freepik
Atac cibernetic / Foto: Freepik
Hidroelectrica

Hidroelectrica ţinteşte 1 milion de clienţi casnici

Hidroelectrica ar putea depăşi numărul de un milion de...

Foto: Pexels.com
CEC Bank

pixel