Oficiali din industria mondială a aviației vor un acord pentru producția combustibililor sustenabili

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Avion
Avion
La o întâlnire premergătoare summitului COP28, mai mulți oficiali din industria aeronautică mondială au încercat să ajungă la un acord asupra unui obiectiv de reducere a emisiilor de dioxid de carbon prin utilizarea combustibililor alternativi pentru avioane.

În cadrul conferinței privind aviația și combustibilii alternativi (CAAF), condusă de ONU, a fost dezbătut un obiectiv de reducere a emisiilor cu 5%-8% până în 2030 prin utilizarea unor combustibili mai puțin poluanți, potrivit unei propuneri publicate de organizatori, transmite Reuters.

Companiile aeriene se află sub presiune pentru a reduce emisiile generate de zboruri, pe măsură ce traficul se redresează.

Unele națiuni europene și alte din afara blocului comunitar vor folosirea unor combustibili sustenabili pentru aviație (SAF), fabricat din materiale precum uleiul de gătit uzat.

Ecologiștii și-au exprimat îngrijorarea că discuțiile de la Dubai nu vor merge suficient de departe pentru a stimula inițiativa. În această privință, unele economii emergente sunt îngrijorate că vor trebui să importe acest combustibil costisitor și doresc ca investițiile în tranziția energetică să fie împărțite mai echitabil, astfel încât să producă și ele acest combustibil nepoluant.

Deși nu sunt obligatorii, unele națiuni au declarat că astfel de angajamente ar putea încuraja investițiile necesare pentru a crește producția de combustibili sustenabili, care în prezent reprezintă mai puțin de 1% din totalul combustibilului pentru avioane.

Industria estimează că va fi nevoie de o finanțare între 1.450 și 3.200 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea capitalului SAF pentru a atinge obiectivul de emisii nete zero al sectorului aviației.

Un alt obiectiv stabilit la această conferință este facilitarea accesului la finanțare pentru țările în curs de dezvoltare, pentru a stimula producția de combustibilului sustenabil în afara SUA și a Europei.

Francis Mwangi, ofițer superior de planificare în cadrul Autorității Aviației Civile din Kenya, a declarat că țara sa are nevoie de finanțare pentru a studia beneficiile economice ale producției interne de SAF și pentru a utiliza o rafinărie veche din Mombasa pentru a produce acest combustibil.

"Suntem pregătiți să ne mișcăm și să producem acest combustibil în Kenya", a declarat Mwangi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bogdan Chirițoiu / Foto: Oana Pavelescu
Închis

Albania începe lupta cu turismul necontrolat

Turismul necontrolat și schimbările climatice amenință...

Fondul Proprietarea
O persoană votează cu ocazia alegerilor prezidențiale / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Steagul SUA / Foto: Freepik

De ce a scos Donald Trump România din programul Visa Waiver

Revocarea accesului României la programul Visa Waiver de...

SpaceX
Shein / sursa foto: Flickr.com / Focal Foto
Bursa / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Donald Trump
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Apple. Foto: Freepik.com
O femeie completează un formular / Foto: Freepik
Astronaut. Foto: Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
La bancă
Portul Shanghai
Arieratele bugetului general consolidat / Foto: Freepik
Vladimir Putin / Foto: Kremlin.ru
Transelectrica / FOTO: Facebook
Statistică / Foto: Freepik

pixel