Renault, concedieri masive pe plan global

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Renault
Renault
Producătorul auto francez Renault a anunţat vineri că va demara negocieri cu sindicatele pentru reorganizarea şi încetarea activităţii la unele fabrici de asamblare din Franţa, şi va concedia 14.600 de angajaţi pe plan global (din care 4.600 în Franţa), în urma declinului vânzărilor, transmite Reuters.

Confruntat cu scăderea cererii, pe fondul pandemiei de coronavirus (COVID-19), Renault vrea să-şi reducă costurile cu două miliarde de euro, şi va reduce producţia, concentrându-se pe modelele mai profitabile.

Măsurile de restructurare - care includ concedieri, transferuri şi planuri de pensionare, care vor afectate sub 10% din forţa sa de muncă la nivel global - vor costa 1,2 miliarde de euro.

În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault.

Producătorul auto francez încă aşteaptă finalizarea discuţiilor cu autorităţile de la Paris pentru un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro. preşedintele Emmanuel Macron a avertizat că Guvernul de la Paris nu ar trebui să semneze împrumutul pentru Renault până când echipa managerială şi sindicatele nu vor finaliza discuţiile cu privire la forţa de muncă şi uzinele din Franţa ale Renault.

Citește: Analiști. Probleme la Renault dinainte de criza coronavirusului

Joi, agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service a coborât cu o treaptă ratingul atribuit Renault, de la "Ba1" până la "Ba2", perspectiva asociată fiind una negativă. "Retrogradarea ratingului Renault reflectă opinia Moody's că actuala criză provocată de coronavirus va provoca o înrăutăţire pronunţată a indicatorilor financiari ai Renault. Ne aşteptăm ca în 2020 marja de profit operaţional a Renault să scadă până la minus 3%, comparativ cu un nivel deja foarte slab de 0,8% în 2019", precizează agenţia de evaluare.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Donald Trump
China, UE / sursa foto: Freepik.com
Bursă / Foto: Freepik
Banca Națională a României
Bani / FOTO: Freepik
Foto: Freepik.com
Exploatare uraniferă / FOTO: Wikipedia

Aceasta este cea mai puternică rocă din lume

Imaginați-vă că survolați Outback-ul australian....

Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterie Solid State / Ilustrație: Oana Pavelescu
Tichete de masă / Foto: DCBusiness

Modificare a valorii bonurilor de masă

A fost publicat în Monitorul Oficial ordinul de ministru...

China Europa / sursa: Freepik.com
Foto: Pexels.com
Foto: Freepik.com
InZOI/ FOTO: Captură ecran
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Foto: Freepik.com

Efectele asupra economiei ale trecerii la ora de vară

Trecerea la ora de vară, între dezechilibre și...

Numere de înmatriculare auto
Foto: pexels.com
Tricolorul României

Vești bune pentru românii din diaspora

Guvernul adoptă o ordonanță de urgență care reformează...

Cercul Polar / FOTO:Wikipedia
Energie / FOTO: Freepik
Dezastru / FOTO: Freepik
Ouă / FOTO: Freepik
DC Media Group
Electrica / FOTO: https://www.facebook.com/electrica.romania/photos_by
Dolari / FOTO: Freepik

Dolarul scade, aurul profită de incertitudine

Piața valutară a fost marcată de incertitudinile...

Totul devine ca un labirint / FOTO: Freepik

pixel