Renault, concedieri masive pe plan global

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Renault
Renault
Producătorul auto francez Renault a anunţat vineri că va demara negocieri cu sindicatele pentru reorganizarea şi încetarea activităţii la unele fabrici de asamblare din Franţa, şi va concedia 14.600 de angajaţi pe plan global (din care 4.600 în Franţa), în urma declinului vânzărilor, transmite Reuters.

Confruntat cu scăderea cererii, pe fondul pandemiei de coronavirus (COVID-19), Renault vrea să-şi reducă costurile cu două miliarde de euro, şi va reduce producţia, concentrându-se pe modelele mai profitabile.

Măsurile de restructurare - care includ concedieri, transferuri şi planuri de pensionare, care vor afectate sub 10% din forţa sa de muncă la nivel global - vor costa 1,2 miliarde de euro.

În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault.

Producătorul auto francez încă aşteaptă finalizarea discuţiilor cu autorităţile de la Paris pentru un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro. preşedintele Emmanuel Macron a avertizat că Guvernul de la Paris nu ar trebui să semneze împrumutul pentru Renault până când echipa managerială şi sindicatele nu vor finaliza discuţiile cu privire la forţa de muncă şi uzinele din Franţa ale Renault.

Citește: Analiști. Probleme la Renault dinainte de criza coronavirusului

Joi, agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service a coborât cu o treaptă ratingul atribuit Renault, de la "Ba1" până la "Ba2", perspectiva asociată fiind una negativă. "Retrogradarea ratingului Renault reflectă opinia Moody's că actuala criză provocată de coronavirus va provoca o înrăutăţire pronunţată a indicatorilor financiari ai Renault. Ne aşteptăm ca în 2020 marja de profit operaţional a Renault să scadă până la minus 3%, comparativ cu un nivel deja foarte slab de 0,8% în 2019", precizează agenţia de evaluare.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan
Bani / Foto: DCBusiness

Acord în coaliție. Salariul minim crește de la 1 iulie 2026

Salariul minim va crește de la 1 iulie 2026. Coaliția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Donald Trump și Vladimir Putin
Ministerul Finanțelor
Ghișeu
Document. Foto: Freepik.com
Barajul Paltinu
Arcelor Mittal Tubular Products Iași
Inflație / Foto: Freepik

România continuă să fie ţara cu cea mai mare inflaţie din UE

România a fost şi în luna noiembrie ţara UE cu cea mai...

România se află pe locul doi la exportul de grâu moale
Bani
Discutii la Guvern
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
factura. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Muncitor în construcții / FOTO: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Industrie / Sursa: Freepik.com
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Oameni pe stradă
Palatul Știrbei
Netflix / Foto: Freepik
Podul Giurgiu - Ruse
Ispectori ai ANAF și Vamei
Foto: Facebook MADR
Nave petroliere / Foto: Freepik
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels

pixel