Renault, concedieri masive pe plan global

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Renault
Renault
Producătorul auto francez Renault a anunţat vineri că va demara negocieri cu sindicatele pentru reorganizarea şi încetarea activităţii la unele fabrici de asamblare din Franţa, şi va concedia 14.600 de angajaţi pe plan global (din care 4.600 în Franţa), în urma declinului vânzărilor, transmite Reuters.

Confruntat cu scăderea cererii, pe fondul pandemiei de coronavirus (COVID-19), Renault vrea să-şi reducă costurile cu două miliarde de euro, şi va reduce producţia, concentrându-se pe modelele mai profitabile.

Măsurile de restructurare - care includ concedieri, transferuri şi planuri de pensionare, care vor afectate sub 10% din forţa sa de muncă la nivel global - vor costa 1,2 miliarde de euro.

În 2019, Renault avea 48.500 de angajaţi în Franţa. Statul francez deţine 15% din Renault.

Producătorul auto francez încă aşteaptă finalizarea discuţiilor cu autorităţile de la Paris pentru un împrumut garantat de stat, în valoare de cinci miliarde de euro. preşedintele Emmanuel Macron a avertizat că Guvernul de la Paris nu ar trebui să semneze împrumutul pentru Renault până când echipa managerială şi sindicatele nu vor finaliza discuţiile cu privire la forţa de muncă şi uzinele din Franţa ale Renault.

Citește: Analiști. Probleme la Renault dinainte de criza coronavirusului

Joi, agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service a coborât cu o treaptă ratingul atribuit Renault, de la "Ba1" până la "Ba2", perspectiva asociată fiind una negativă. "Retrogradarea ratingului Renault reflectă opinia Moody's că actuala criză provocată de coronavirus va provoca o înrăutăţire pronunţată a indicatorilor financiari ai Renault. Ne aşteptăm ca în 2020 marja de profit operaţional a Renault să scadă până la minus 3%, comparativ cu un nivel deja foarte slab de 0,8% în 2019", precizează agenţia de evaluare.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan / Foto: George Călin / Inquam Photos
Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Mașini / FOTO: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness

Mecanism nou pentru proiectele suspendate din PNRR

Guvernul lansează în dezbatere un proiect de OUG care...

Tineri așteaptă trenul într-o gară / Foto: Freepik
Sam Altman, CEO Open AI
Foto: Freepik.com
Metale rare
Sistemul Arrow 3 / Foto: Israel Aerospace Industries
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Mega Image își consolidează prezența în județul Vrancea
Oameni de afaceri / Foto: Freepik
Factură energie electrică
foto: pexels.com
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
Dosare ANAF. Freepik.com
Foto: Pexels.com
Camera Deputaților / FOTO: Facebook

Decembrie fierbinte pentru mediul de afaceri din România

Finalul de an aduce o avalanșă de schimbări fiscale, iar...

Roxana Mînzatu, comisar european
Vladimir Putin, în timpul vizitei din Alaska

România, vulnerabilă într-un eventual acord SUA–Rusia

De Ziua Națională, în timp ce România își celebrează...

Hackeri / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com

Scădere uşoară a ratei şomajului în România

În luna octombrie 2025, rata şomajului în formă...

Tricolorul României
Femei într-o seră / Foto: Freepik
Dunare
Bancnote

pixel