AFM suspendă derularea programelor de finanțare până la formarea noului Guvern
Informaţia momentului de la...
Rusia va găsi alți cumpărători pentru gazul său natural lichefiat (GNL) pe piața globală dacă Uniunea Europeană decide să își oprească importurile, a declarat un oficial al ministerului de externe rus, citat miercuri de agenția de știri RIA.
RIA l-a citat pe șeful departamentului european din cadrul ministerului, Artyom Studennikov, comentând despre planurile UE de a restricționa importurile de GNL rusesc, spunând că Europa "își dă singură cu stângul în dreptul", relatează Reuters.
***
Următorul pachet de sancţiuni al Comisiei Europene ar urma să propună, pentru prima dată, restricţii cu privire la gazele naturale lichefiate (GNL) ruseşti, inclusiv o interdicţie cu privire la transbordările de gaze lichefiate în UE şi măsuri cu privire la trei proiecte de gaze lichefiate din Rusia, au dezvăluit pentru Reuters mai mult surse comunitare.
Executivul comunitar este pe ultima sută de metri în definitivarea propunerilor sale şi poartă discuţii cu statele membre, au precizat sursele.
În luna februarie 2022, la scurt timp după invazia rusească din Ucraina, UE a anunţat o interdicţie privind importurile de petrol rusesc prin intermediul navelor maritime însă blocul comunitar nu a interzis şi importurile de gaze lichefiate ruseşti, în pofida cererilor repetate în acest sens venite din partea ţărilor baltice şi Poloniei.
De la debutul războiului din Ucraina importurile de gaze lichefiate ruseşti în Europa au crescut semnificativ. Datele UE, precum şi calculele Reuters, arată că acest avans al gazelor lichefiate a readus ponderea ocupată de gazul rusesc în aprovizionarea UE până la aproximativ 15%. Aceasta în condiţiile în care ponderea importurilor de gaze naturale, prin conducte, de la gigantul rus Gazprom s-a prăbuşit până la 8,7%, de la 37% din aprovizionarea cu gaze a UE, anterior.
Belgia, Franţa şi Spania au devenit cei mai mari importatori de gaze lichefiate ruseşti. O transbordare implică transferul gazelor lichefiate de pe o navă pe alta, care ulterior se îndreaptă spre destinaţia finală. În mod obişnuit astfel de transferuri se efectuează în zonele portuare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Informaţia momentului de la...
Cele mai importante economii...
Leul s-a depreciat, miercuri, în raport cu principalele...
Plafonarea adaosului comercial...
ANAF subliniază importanţa...
Moscova trage un semnal de...
Proiectele de acte normative...
Dolarul american prinde avânt...
Salarii înghețate în companiile...
Giganții chinezi ai...
Guvernul a flexibilizat cadrul...
Ministerul Finanțelor a emis un...
Băncile centrale își sporesc...
3,5 milioane de gospodării ar...
România, Belgia și Italia își...
Un tribunal rus a ordonat,...
Bursele americane scad pe...
Curs valutar BNR, 17 iunie.
Curtea de Conturi a României a aprobat sesizarea...