Sindicaliştii TAROM vor exceptarea companiei de la noile prevederi fiscal-bugetare

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
TAROM
TAROM
Sindicatul Unit TAROM solicită autorităţilor exceptarea companiei TAROM de la aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare.

Potrivit sindicaliştilor, aplicarea Legii menţionate ar genera implicaţii negative majore asupra asigurării continuităţii în condiţii de siguranţă a serviciilor de transport aerian ale TAROM şi vor conduce la un impact social negativ asupra angajaţilor proprii.

"Prevederile Legii ar urma să instituie condiţii restrictive pentru TAROM, de natură să pună compania în inferioritate concurenţială, deoarece vor conduce la crearea unui cadru de funcţionare necompetitiv în raport cu operatorii privaţi din domeniu, într-un mediu concurenţial acerb şi complet liberalizat în ceea ce priveşte accesul pe piaţa serviciilor de transport aerian şi politicile tarifare, la limitarea dezvoltării şi la adâncirea unui deficit, deja existent, de personal specializat în cadrul companiei, împiedicând angajarea sau menţinerea personalului înalt specializat prin pachete salariale atractive în raport cu oferta din piaţa muncii şi gestionarea flexibilă a bugetului de salarii, în funcţie de necesităţile de operare, dar şi de fluctuaţiile manifestate pe piaţa muncii din domeniul aviaţiei comerciale", menţionează sindicaliştii, într-o scrisoare deschisă adresată Prim-ministrul Romaniei, Marcel Ciolacu.

Totodată, reprezentanţii Sindicatul Unit TAROM susţin că astfel de restricţii vor avea drept consecinţă "limitarea conducerii executive de a adapta structura organizaţională pentru implementarea cu celeritate a anumitor reglementări internaţionale în domeniul specific al aviaţiei civile, din cauza birocraţiei şi limitărilor bugetare care se impun în cazul entităţilor publice finanţate preponderent sau integral din venituri bugetare, însă nu sunt specifice întreprinderilor de la care se aşteaptă eficienţă şi competitivitate".

"Obiectivul fundamental al unei companii aeriene comerciale de linie este de a transporta pe calea aerului, în mod regulat, pasageri şi marfă în condiţii de siguranţă, securitate şi profitabilitate, cu respectarea condiţiilor de certificare din certificatul de operator aerian şi ale reglementărilor în baza cărora a fost emis acest certificat", se menţionează în document.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com
Bursă / FOTO: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Factura. Freepik.com

pixel