Aceste responsabilități se rezumă la listarea produselor supuse SGR pe site-ul lor și la majorarea prețului cu 50 de bani, reprezentând costul garanției. Ei nu sunt obligați să organizeze puncte de colectare sau să răscumpere ambalajele SGR de la clienții finali.
Începând cu 30 noiembrie 2023, comercianții din România trebuie să aplice regulile SGR pentru produsele în ambalaje reciclabile, indiferent de proveniența acestora. Cumpărătorii plătesc o garanție de 0,5 lei la achiziționarea produsului și o primesc înapoi când returnează ambalajul la un punct de colectare.
Comercianții online formează o categorie specială, iar prevederile SGR se aplică într-o măsură mai redusă, dat fiind specificul activității lor, care le permite unele excepții de la regulile generale.
Cei care vând online produse precum apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, sunt obligați, asemenea celorlalți, să se înregistreze în baza de date a SGR.
De asemenea, comercianții online trebuie să plătească furnizorului lor garanția pentru produsele care intră în normele SGR și să o recupereze ulterior, la vânzarea către clienți. În privința publicității referitoare la sistemul de garantare – returnare, ei sunt obligați să informeze cumpărătorii că li se percepe o garanție pentru produsele supuse acestui regim.
În contrast cu ceilalți comercianți, cei online nu vor fi obligați să organizeze puncte de colectare pentru ambalajele SGR și nici să restituie garanția către consumatorii finali.
Clienții vânzătorilor online trebuie să țină cont că orice alt comerciant este obligat să primească ambalajele SGR de la consumatori fără a solicita bonul fiscal de achiziție. De asemenea, aceștia trebuie să ofere informații consumatorilor despre produsele care fac parte din SGR, valoarea și modalitatea de restituire a garanției, adresa și programul punctului de returnare, precum și despre marcajul SGR de pe ambalaj. Garanția se returnează în numerar, prin voucher sau transfer bancar, în funcție de posibilitățile comerciantului.
Pentru a putea fi returnate, ambalajele SGR (indiferent de locul achiziției) trebuie să fie goale, în stare bună și să aibă marcajul și codul de bare SGR. Acestea pot fi returnate în orice punct de colectare din țară în termen de 24 de luni de la momentul scoaterii lor de pe piață. Consumatorii pot verifica dacă un produs face parte din sistemul SGR prin marcajul specific, informațiile din magazine sau prin verificarea online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Analistul economic Cristian...
Contribuabilii trebuie să...
Banca Națională a publicat...
Pierderile sunt de ambele părți...
România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...
Comisia de muncă din Senat...
Analistul economic Cristian...
Camera Deputaților urmează să...
Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...
Janusz Bugajski, Senior Fellow...
Uniunea Europeană lansează un...
Parlamentul României analizează...
O analiză a Deutsche Bank.
Senatul dezbate un proiect de...
Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...
OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...
Producătorul american de medicamente deschide un centru...
Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...
Guvernul României urmează să...
Fabricanții europeni trimit în...
Anunțul vine după ce fondatorul...
Despre examenul scris pe care ar urma să-l susțină...
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
După o serie impresionantă de...