Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Aceste responsabilități se rezumă la listarea produselor supuse SGR pe site-ul lor și la majorarea prețului cu 50 de bani, reprezentând costul garanției. Ei nu sunt obligați să organizeze puncte de colectare sau să răscumpere ambalajele SGR de la clienții finali.
Începând cu 30 noiembrie 2023, comercianții din România trebuie să aplice regulile SGR pentru produsele în ambalaje reciclabile, indiferent de proveniența acestora. Cumpărătorii plătesc o garanție de 0,5 lei la achiziționarea produsului și o primesc înapoi când returnează ambalajul la un punct de colectare.
Comercianții online formează o categorie specială, iar prevederile SGR se aplică într-o măsură mai redusă, dat fiind specificul activității lor, care le permite unele excepții de la regulile generale.
Cei care vând online produse precum apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin sau băuturi spirtoase, în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri inclusiv, sunt obligați, asemenea celorlalți, să se înregistreze în baza de date a SGR.
De asemenea, comercianții online trebuie să plătească furnizorului lor garanția pentru produsele care intră în normele SGR și să o recupereze ulterior, la vânzarea către clienți. În privința publicității referitoare la sistemul de garantare – returnare, ei sunt obligați să informeze cumpărătorii că li se percepe o garanție pentru produsele supuse acestui regim.
În contrast cu ceilalți comercianți, cei online nu vor fi obligați să organizeze puncte de colectare pentru ambalajele SGR și nici să restituie garanția către consumatorii finali.
Clienții vânzătorilor online trebuie să țină cont că orice alt comerciant este obligat să primească ambalajele SGR de la consumatori fără a solicita bonul fiscal de achiziție. De asemenea, aceștia trebuie să ofere informații consumatorilor despre produsele care fac parte din SGR, valoarea și modalitatea de restituire a garanției, adresa și programul punctului de returnare, precum și despre marcajul SGR de pe ambalaj. Garanția se returnează în numerar, prin voucher sau transfer bancar, în funcție de posibilitățile comerciantului.
Pentru a putea fi returnate, ambalajele SGR (indiferent de locul achiziției) trebuie să fie goale, în stare bună și să aibă marcajul și codul de bare SGR. Acestea pot fi returnate în orice punct de colectare din țară în termen de 24 de luni de la momentul scoaterii lor de pe piață. Consumatorii pot verifica dacă un produs face parte din sistemul SGR prin marcajul specific, informațiile din magazine sau prin verificarea online.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...