Soluţie pentru a avea autostrăzi mai repede. Răzvan Cuc, despre modelul polonez: Lucruri benefice pentru România
Autor: Mihai Ciobanu
Data publicării:
Răzvan Cuc, despre companiile aeriene low-cost: Aceste prețuri mici au dus la un dezechilibru major
Răzvan Cuc, despre companiile aeriene low-cost: Aceste prețuri mici au dus la un dezechilibru major
EXCLUSIV
Senatorul Răzvan Cuc, ministrul al Transporturilor în guvernarea PSD, a vorbit, în exclusivitate pentru DC News, despre soluţiile pentru ca proiectele de infrastructură să nu se mai blocheze în contestaţii iar, astfel, România să aibă autostrăzi mai repede.

"Ar fi o idee bună să îmbrăţişăm modelul polonez, în privinţa instanţelor specializate (n.r. – pe tot ceea ce înseamnă licitaţii, contestaţii, litigii care ţin de domeniul infrastructurii)", a afirmat, în emisiunea cu senatorul Răzvan Cuc, Bogdan Chirieac.

"Sunt nişte lucruri care, dacă se vor implementa, într-adevăr vor fi foarte benefice pentru infrastructura şi pentru proiectele din România. Eu, în 2017, am emis un ordin de ministru, ordinul 600, prin care veneam să întăresc poziţia statului român în derularea contractelor cu firmele care construiesc. De ce? Am constatat, în prima perioadă, că foarte multe firme care activau în domeniul autostrăzilor, în loc să se preocupe mai mult de construirea lor, se preocupau mai mult de a găsi elemente să stagneze lucrările, să dea în judecată statul român, să nu ne judecăm în România ci să ne judecăm la Curtea de Arbitraj de la Paris, unde România de obicei pierde pe bandă rulantă pentru lucruri pentru care, din păcate, nu eram noi responsabili ca şi minister. (...) Am dat acest ordin prin care am interzis multe dintre deficienţele care se derulau în contactele din România. După plecarea mea ordinul a fost contestat de către câteva firme – nu din România – care activau în domeniu, s-a câştigat procesul dar la un moment dat acest ordin a fost anulat.

Citeşte şi: Oportunitate NEAŞTEPTATĂ pentru România, în plin război Rusia - Ucraina. Murad: Să nu vă mire dacă se va întâmpla aşa

În 2019, când m-am întors, mi-am dat seama că pe lângă aceasta, mai aveam o problemă:  cea legată de licitaţii şi contestaţii. Ce am găsit în 2019? Proiectele pe care le lansasem în 2017 – Piteşti – Sibiu, loturile 1 şi 5 – nu erau semnate, pentru că erau contestate. Şi am zis că nu e în regulă. În condiţiile în care 2017 a fost un an în care s-au lansat foarte multe proiecte, au paletă, de ce se contestă între ei? Nici nu poţi să le impui să nu conteste, iar atunci trebuie să găseşti un mecanism: o instanţă specializată, un termen de 30 de zile în care putem vedea dacă nu se soluţionează contestaţia să mergem mai departe în instanţă. Studiile ne-au arătat că 95% dintre aceste procese se pierdeau în instanţă", a explicat Răzvan Cuc.

VIDEO: 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Oficialii Nissan, pesimişti cu privire la profitul anual

Nissan a înrăutăţit estimările anuale de profit.

Tesla recheamă mii de modele Cybertruck în service

Cunoscutul producător de mașini electrice, deținut de...

Benzină și motorină. Guvernul ungar vrea să umble la prețuri

Subiectul figurează pe agenda de săptămâna viitoare a...

O importantă companie intră pe piața energiei din România

Este vorba despre unul dintre cei mai mare dezvoltatori...


pixel