Dizolvarea automată a firmelor inactive: ce prevede noua lege
Pachetul doi de măsuri fiscale...
Ordonanța de Urgență 130/2021 de modificare a regimului fiscal, document intrat în vigoare după publicarea lui în Monitorul Oficial, pe 18 decembrie 2021, schimbă, pe lângă multe altele, și regulile în baza cărora angajatorii pot acorda tichetelor cadou.
Modificarea vine în contextul unui tratament fiscal neclar aplicat până acum, în virtutea căruia, firmele ofereau tichete cadou nu propriilor lor salariați, ci ai partenerilor de afaceri, motiv pentru care în urma controalelor fiscale se ajungea des la reîncadrarea veniturilor și impunerea de sume suplimentare de plată.
Prin urmare, una dintre schimbările operate a vizat introducerea interdicției de a acorda tichete cadou de către angajatori altor persoane decât propriilor salariați. Cei care acționează contrar riscă o amendă usturătoare de 35.700 lei.
Din cauza faptului că exista o diferență privind modul în care firmele tratau fiscal aceste tichete acordate terților, Guvernul a eliminat posibilitatea ca tichetele cadou să ajungă la alte persoane decât salariații celor care le emit. Totuși, nu se știe ce se va întâmpla cu tratamentul fiscal al tichetelor cadou deja acordate de către companii angajaților partenerilor de afaceri.
O altă modificare importantă: tichetele cadou acordate cu ocazii speciale sunt scutite de taxe dacă nu depășesc 300 lei de persoană. Anterior, acest plafon era de 150 lei. Concret, firmele care acordă tichete cadou în valoare de până în 300 lei nu plătesc impozitul pe venit de 10%, contribuția socială pentru pensii de 25% și cea pentru sănătate de 10%, dacă le emit doar:
- de Paște sau cu ocazia altor sărbători similare ale altor culte religioase, atât pentru salariați, cât și pentru copiii lor;
- de Ziua Femeii pentru salariate;
- de Ziua Copilului.
Citește și Tichete de masă 2022. Schimbarea pe care toţi românii trebuie să o afle
Totuși, dacă acordă aceste tichete cadou, în limita a celor 300 lei, cu alte ocazii decât ceva deja prevăzute de Codul fiscal sau valoarea lor depășește această sumă, angajatorii datorează impozitul pe venit, contribuțiile sociale pentru pensii, sănătate și muncă.
De la 1 februarie, toate biletele de valoare se emit doar electronic, asta însemnând că tot de-atunci salariații primesc tichete cadou doar pe carduri, fiind eliminate tichetele fizice. Totuși, cele deja emise până în data de 31 ianuarie 2022 rămân valabile până la data expirării înscrisă de ele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Pachetul doi de măsuri fiscale...
Mercenarul Horaţiu Potra, considerat unul dintre...
Guvernul a aprobat o hotărâre...
Europa se pregătește pentru un...
Guvernul a aprobat modificarea integrală a anexei...
Pasagerii care se confruntă cu...
NVIDIA a raportat pentru...
Curs valutar BNR, 20 noiembrie...
2025 a fost un an în care angajatorii au tratat cu...
ANAF deschide acțiune în instanță la Tribunalul Sibiu.
Proiectele de acte normative...
Semiconductorii aprind bursele...
Explicaţii din partea...
20 noiembrie este termenul-limită până la care...
Guvernul reia reforma pensiilor de serviciu din...
România intră oficial în...
Grupul PPC anunță inaugurarea...
CEC Bank continuă să fie...
Toți ochii din Wall Street sunt...
Federația Patronală Română din...