TikTok oferă bani pentru vizualizări. Comisia Europeană cere explicații
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
TikTok
TikTok
TikTok a primit un termen de 24 de ore pentru a răspunde Comisiei Europene cu privire la o versiune a aplicației care plătește utilizatorii pentru vizionarea de videoclipuri.

TikTok Lite a fost lansată săptămâna aceasta în Franța și Spania.

Comisarul european Thierry Breton a comparat-o cu ideea de țigări "ușoare", întrebând dacă provoacă la fel de multă dependentă și este la fel toxică. Acesta a cerut companiei TikTok detalii despre cum a evaluat riscurile înainte de a lansa această funcție.

TikTok spune că nu are în prezent planuri de a lansa aplicația Lite în alte țări din Europa, relatează BBC.

Prin funcția Task & Rewards a aplicației TikTok Lite utilizatorii pot câștiga bani pentru "sarcini", cum ar fi vizionarea, aprecierea sau partajarea videoclipurilor. Potrivit TikTok, timpul maxim eligibil într-o zi pentru a folosi platforma pentru recompense este de o oră, în acest caz utilizatorii nu vor putea câștiga mai mult de 1 euro pe zi.

Preocupările sale se referă la impactul asupra copiilor, la sănătatea mintală și la dependență.

Comisia spune că dorește informații "cu privire la măsurile pe care platforma le-a pus în aplicare pentru a atenua astfel de riscuri sistemice" și a dat ca termen limită data de 26 aprilie.

De asemenea, utilizatorii vor trebui să dovedească faptul că au peste 18 ani pentru a câștiga recompense.

Potrivit ziarului francez Le Monde, care a testat această funcție, utilizatorii pot câștiga recompense doar pentru videoclipurile sugerate de fluxurile lor algoritmice, nu pentru videoclipurile pe care aceștia le caută.

Programul de recompense este o "abordare complet diferită" în urmărirea obiectivului social media de a menține oamenii implicați, potrivit Dr. Sarah Hodge, un psiholog de la Bath Spa University.

Ea a adăugat că recompensele ar putea avea un efect mare, în ciuda faptului că sunt mici din punct de vedere financiar.

"Este foarte motivant și plăcut să primești recompense și cred că acest lucru continuă să ne atragă înapoi", a spus ea.

Actul UE privind serviciile digitale, care a intrat în vigoare anul trecut, a conferit blocului comunitar mai multă putere pentru a ataca marile companii de tehnologie.

În temeiul acestor noi legi, Comisia a cerut răspunsuri de la TikTok.

În februarie, Comisia a deschis o procedură oficială împotriva companiei de socializare, investigând dacă aceasta a încălcat norme, inclusiv cele privind protecția datelor, protecția copiilor și controlul conținutului dăunător.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Italia stimulează angajările prin bonusuri pentru companii

Guvernul italian a aprobat marți un pachet de legi axat...

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Pogramul IMM Plus: Credite de la Exim Banca Românească

Exim Banca Românească continuă să susțină antreprenorii...

Taxarea marilor averi, amânată până la toamnă

Aplicarea taxei pe marile averi a fost amânată până la...

Marea Britanie: Încep controalele la importurile din UE

O decizie dificilă, cu două tăișuri, ce vine la opt ani...

Cum reușește Airbus să cumpere titan din Rusia?

În ciuda sancțiunilor impuse Moscovei în urma invaziei...

Constelația europeană Galileo primește noi sateliți

Comisia Europeană, care tocmai a lansat, din Statele...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel