Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
''Indiferent că vreţi sau nu, vom începe Canalul Istanbul şi îl vom face'', a spus Erdogan într-un discurs în faţa membrilor formaţiunii sale politice, Partidul Justiţiei şi Dezvoltării (AKP). El a mai menţionat că lucrările ar trebui să înceapă vara acesta şi procesul de licitare va fi demarat curând.
Erdogan a anunţat prima dată acest proiect în anul 2011, când era prim-ministru. Iniţiativa a stârnit de atunci critici cu privire la rentabilitatea sa, impactul asupra mediului şi aplicarea Convenţiei de la Montreux, semnată în anul 1936.
Potrivit unor cercetători, construcţia unui asemenea canal riscă să diminueze accesul la apă potabilă şi să provoace un cutremur în zona oraşului Istanbul.
Canalul este proiectat să fie construit pe o lungime de circa 45 de kilometri, la aproximativ 30 de kilometri vest de strâmtoarea care leagă Marea Marmara şi Marea Neagră.
Un argument invocat de adversarii acestui proiect este că el nu-şi justifică utilitatea în condiţiile în care traficul maritim prin Bosfor a scăzut constant în ultimul deceniu. Conform datelor Ministerului turc al Transporturilor, circa 38.400 de nave au tranzitat Bosforul anul trecut, faţă de circa 55.000 în 2006, deşi tonajul total a crescut cu aproximativ 30%.
Erdogan afirmă însă că Bosforul poate susţine în condiţii de siguranţă cel mult 25.000 de nave pe an, având în vedere standardele de securitate, şi în prezent se apropie limitele sale.
Primarul oraşului Istanbul, Ekrem Imamoglu, a promis că va folosi toate pârghiile legale pentru a bloca planul lui Erdogan, susţinând că acesta implică riscuri pentru mediu şi infrastructură.
Citește și: Ungaria agită apele în UE. Ce a mai născocit guvernul Orban
Primarul Imamoglu, membru al formaţiunii de opoziţie Partidul Republican al Poporului (CHP), mai crede că planurile de dezvoltare urbană de-a lungul noului canal vor avea ca principali beneficiari investitori apropiaţi lui Erdogan, care miercuri a spus că un oraş cu 500.000 de locuitori va fi construit pe ambele maluri ale canalului.
Potrivit Agerpres, proiectul a fost criticat recent într-o scrisoare şi de peste 100 de amirali în rezervă, care consideră că acesta subminează Convenţia de la Montreux.
Acest canal este doar unul dintre planurile măreţe de infrastructură promise de Erdogan, printre ele numărându-se noul aeroport din Istanbul, recent construit, un nou pod peste Bosfor şi două tuneluri submarine care să lege părţile europeană şi asiatică ale metropolei turce.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...