Generaţia "Z" din China susţine creşterea pieţei mondiale a luxului

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Produsele de lux, un miloc de afirmare
Produsele de lux, un miloc de afirmare
Piaţa mondială a produselor de lux ar urma să înregistreze o creştere de 4-6% în 2019, graţie în mare parte consumatorilor chinezi, în special a celor din generaţia "Z" (cei cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani), care devin o forţă puternică în industria luxului, susţine firma de consultanţă Bain & Co în ultimul său raport anual.

În 2018, piaţa mondială a produselor personale de lux (marochinărie, modă, orologerie, bijuterii, parfumuri şi cosmetice) a înregistrat o creştere de 6% (la un curs de schimb constant) pentru a ajunge la vânzări de 260 miliarde euro, potrivit studiului publicat joi de Bain & Co şi realizat în colaborare cu Fundaţia Altagamma, care reuneşte marile nume din industria luxului din Italia.

Însă, pe fondul modificării obiceiurilor de cumpărare, în condiţiile în care mai puţini turişti chinezi călătoresc în SUA, iar Beijingul încurajează cheltuielile interne prin reduceri de TVA, are loc o transformare generaţională. Consumatorii din generaţia "Z" din China devin o forţă puternică în industria luxului susţine raportul realizat de Bain & Co.

"Ei sunt cei care trebuie urmăriţi. Ei reprezintă o forţă de cheltuieli considerabilă", subliniază Federica Levato, partener la Bain & Co şi co-autoarea studiului. Federica Levato subliniază că aceştia sunt cumpărători impulsivi şi se simt mândri că sunt chinezi. În acest context, în China, mai mult decât în altă parte, digitalul este un factor cheie pentru a avea succes în rândul unor consumatori care se bazează aproape în exclusivitate pe aplicaţiile de pe smartphones pentru a se informa, căuta şi achiziţiona produse de lux.

Citește și Goana după lux. Cine sunt cei mai tari cumpărători

Până în 2025, clientela chineză va fi responsabilă pentru mai mult de 45% dintr-o piaţă mondială a luxului estimată să ajungă undeva la 320-365 miliarde euro, faţă de 33% în prezent. În plus, creşterea achiziţiilor de produse de lux făcute în interiorul Chinei, o tendinţă care se observă de câţiva ani, ar urma să continue şi să se amplifice astfel că în 2025 chinezii vor face 50% din achiziţiile lor de produse de lux în propria ţară, faţă de 24% în 2018.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro

pixel