Programul Noua Casă 2025. Cătălin Leonte (FNGCIMM): Marele avantaj este avansul cerut
Cătălin Leonte, directorul...
"Toate eforturile de salvare a navei Kharg au eşuat, iar aceasta s-a scufundat", a transmis agenţia de presă Fars.
Potrivit Agerpres, care citează un comunicat al marinei, echipajul navei a putut fi evacuat înainte ca vasul să se scufunde în largul portului Jask, în sudul Iranului. Incendiul s-a declanşat de la unul din sistemele navei.
Echipele de intervenţie au luptat timp de 20 de ore împotriva flăcărilor, "dar dată fiind propagarea incendiului, misiunea de salvare a Kharg a eşuat, iar nava s-a scufundat în apropiere de Jask", mai comunică marina iraniană.
Vasul, aflat în serviciu de mai multe decenii, efectuase în ultimele zile o "misiune de antrenament" în apele internaţionale.
Citește și: Nicușor Dan: Zeci de mii de mașini vor dispărea de pe prima bandă
Kharg era dintre puţinele nave ale marinei iraniene capabile să realimenteze pe mare alte vase. Ea avea de asemenea în dotare dispozitive capabile să ridice încărcături grele şi putea servi drept punte de aterizare pentru elicoptere. Nava, construită în Marea Britanie şi lansată în 1977, intrase în marina iraniană în 1984, după negocieri îndelungate care au urmat revoluţiei islamice din 1979 în Iran.
În 2020, 19 marinari şi-au pierdut viaţa în cursul manevrelor după ce o navă de război iraniană fusese lovită de tirul accidental al altei nave iraniene.
În aprilie, Teheranul anunţase că "nava comercială" iraniană Saviz fusese avariată în Marea Roşie de o explozie de origine nedeterminată. New York Times relatase că Saviz ar fi fost ţinta unui atac de "represalii" israelian, după "lovituri anterioare ale Iranului împotriva unor nave israeliene".
Guvernul iranian a anunţat în urmă cu câteva zile că proiectul său de oleoduct cu destinaţia Jask fusese terminat şi că petrolul urma să fie adus prin conductă până în acest port. Pentru Iran, avantajul acestei conducte îl reprezintă exportul petrolului prin Jask, ceea ce ar duce la scurtarea cu câteva zile a transportului, în raport cu portul petrolier Kharg din Golf. Aceasta ar permite navelor-cisterne să evite strâmtoarea Ormuz, aflată în centrul unor tensiuni strategice între Iran şi SUA, ale căror nave de război sunt prezente în regiune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Cătălin Leonte, directorul...
În contextul în care dolarul este în scădere accentuată...
Ministerul Energiei a lansat în...
Uniunea Europeană încearcă să...
Ministrul Energiei, Sebastian...
A doua putere economică mondială își propune să domine...
În deșertul arid al Arizonei,...
Ele tronează, impunătoare, în...
Linia ar urma să lege capitala, de pe malul estic al...
Fondul Monetar Internațional...
Capitala Italiei a fost...
Cătălin Leonte, Director...
Ultimele date publicate de...
Este singura țară din G7 care a înregistrat o recesiune...
Statul a aprobat vânarea a peste 34.000 de căprioare...
Grupaj de știri.
Recent, a intrat în vigoare o...
Ministrul Finanțelor, Tanczos...
Au fost înregistrate și creșteri importante.
Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...
Președintele Statele Unite...
Leul s-a menținut stabil față...
Un prim test are loc la Osaka.
Prețurile la cupru au scăzut...
Un studiu elaborat de...
Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...
Este vorba de politica monetară...
Republicanii din Congresul...