Ministrul de Finanțe, uimit că prețurile cresc! Mircea Coșea: ”În ce lume trăim!?”
Profesorul de economie Mircea...
"Toate eforturile de salvare a navei Kharg au eşuat, iar aceasta s-a scufundat", a transmis agenţia de presă Fars.
Potrivit Agerpres, care citează un comunicat al marinei, echipajul navei a putut fi evacuat înainte ca vasul să se scufunde în largul portului Jask, în sudul Iranului. Incendiul s-a declanşat de la unul din sistemele navei.
Echipele de intervenţie au luptat timp de 20 de ore împotriva flăcărilor, "dar dată fiind propagarea incendiului, misiunea de salvare a Kharg a eşuat, iar nava s-a scufundat în apropiere de Jask", mai comunică marina iraniană.
Vasul, aflat în serviciu de mai multe decenii, efectuase în ultimele zile o "misiune de antrenament" în apele internaţionale.
Citește și: Nicușor Dan: Zeci de mii de mașini vor dispărea de pe prima bandă
Kharg era dintre puţinele nave ale marinei iraniene capabile să realimenteze pe mare alte vase. Ea avea de asemenea în dotare dispozitive capabile să ridice încărcături grele şi putea servi drept punte de aterizare pentru elicoptere. Nava, construită în Marea Britanie şi lansată în 1977, intrase în marina iraniană în 1984, după negocieri îndelungate care au urmat revoluţiei islamice din 1979 în Iran.
În 2020, 19 marinari şi-au pierdut viaţa în cursul manevrelor după ce o navă de război iraniană fusese lovită de tirul accidental al altei nave iraniene.
În aprilie, Teheranul anunţase că "nava comercială" iraniană Saviz fusese avariată în Marea Roşie de o explozie de origine nedeterminată. New York Times relatase că Saviz ar fi fost ţinta unui atac de "represalii" israelian, după "lovituri anterioare ale Iranului împotriva unor nave israeliene".
Guvernul iranian a anunţat în urmă cu câteva zile că proiectul său de oleoduct cu destinaţia Jask fusese terminat şi că petrolul urma să fie adus prin conductă până în acest port. Pentru Iran, avantajul acestei conducte îl reprezintă exportul petrolului prin Jask, ceea ce ar duce la scurtarea cu câteva zile a transportului, în raport cu portul petrolier Kharg din Golf. Aceasta ar permite navelor-cisterne să evite strâmtoarea Ormuz, aflată în centrul unor tensiuni strategice între Iran şi SUA, ale căror nave de război sunt prezente în regiune.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Profesorul de economie Mircea...
De la bun început trebuie...
Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...
Inspectorii sanitari veterinari...
În contextul reglementării transportului alternativ s-a...
Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...
Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...
Este vorba despre un proiect în...
Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...
Grupul Premier Energy a...
Grupaj de ştiri.
Cifre oficiale de la...
carVertical, o companie de...
România participă cu şase sate...
Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...
Nu sunt veşti bune pentru...
Sediul social al unei...
Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
Grupaj de ştiri, 28 aprilie.
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...