Laurenţiu Neculaescu (AFM), interviu despre Casa Verde Fotovoltaice, Rabla Clasic, Plus și alte programe
Ce este triajul
Triajul este modul de prioritizare a pacienților în vederea primirii de îngrijiri.
Necesitatea unui protocol la nivel național este necesar pentru ca pacienții să vadă că timpul de așteptare este unul limitat, cuantificat și mai ales justificat. Acest lucru le va permite pacienților să înțeleagă tot procesul și vor accepta că au un timp de așteptat pentru a beneficia de îngrijiri.
Triajul este făcut pe 5 nivele de prioritate și care este stabilit de un asistent medical cu pregătire spepcifică, experiență și abilitățile necesare unei astfel de poziții.
Pacientul, după triaj, este preluat în zona de tratament. În cazul în care nu poate fi încadrat într-un nivel de triaj sau s-au declanșat conflicte, asistentul poate cere sprijunul unui medic.
Care sunt cele 4 puncte de încadrare a unui pacient
1. Pacientul are risc vital
2. Dacă este periculos să aștepte?
3. Câte resurse sunt necesare?
4. Dacă îi sunt afectate funcțiile vitale?
Citește și: Apelurile injurioase sau inutile la 112, numărate cu milioanele
Nivelele de triaj
● Nivelul I – Resuscitare (cod roșu): Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 0 minute
● Nivelul II – Critic (cod galben) – Pacientul care prezintă o situație cu risc major sau status mental alterat (modificare acută) sau orice durere intensă sau disconfort major: timpul maxim de preluare în zona de tratament: 15 minute
● Nivelul III – Urgent (cod verde) – Pacientul cu funcții vitale stabile, dar care necesită 2 sau mai multe dintre resursele definite în Protocol; copilul cu vârsta între 3-36 luni și febră peste 38°C, dar cu stare generală bună; sugarul agitat, cu plâns neconsolabil, fără simptomatologie asociată : timpul maxim de preluare în zona de tratament: 60 de minute
● Nivelul IV – Non-urgent (cod albastru) – pacientul care prezintă funcții vitale stabile și necesită o singură resursă dintre cele definite la nivelul III: timpul maxim de preluare în zona de tratament: 120 de minute
● Nivelul V – Consult (cod alb) – pacientul care nu necesită asistență medicală de urgență și niciuna dintre resursele la nivelul III ; persoane care se prezintă pentru vaccinare, caz social fără acuze clinice, probleme clinico-administrative (certificate medicale, rețete etc.) : timpul maxim de preluare în zona de tratament: 240 de minute
Pe perioada așteptării, pacientul poate să primească medicație analgetică orală, medicație administrată de către asistentul de triaj la indicația medicului desemnat pentru zona de fast-track. În responsabilitatea asistentului de triaj intră și efectuarea unor intervenții simple ce au ca scop ameliorarea durerii și creșterea confortului pacienților aflați în sala de așteptare. Folosirea dispozitivelor de imobilizare (atele sau eșarfe) atunci când se suspectează o fractură, aplicarea de gheață pe o gleznă traumatizată sau chiar învățarea pacientului să adopte o poziție antalgică sunt intervenții ce nu consumă mult timp și care pot avea ca rezultat ameliorarea simptomatologiei și creșterea confortului pentru pacient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
De la bun început trebuie...
Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...
Inspectorii sanitari veterinari...
În contextul reglementării transportului alternativ s-a...
Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...
Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...
Este vorba despre un proiect în...
Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...
Grupul Premier Energy a...
Grupaj de ştiri.
Cifre oficiale de la...
carVertical, o companie de...
România participă cu şase sate...
Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...
Nu sunt veşti bune pentru...
Sediul social al unei...
Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
Grupaj de ştiri, 28 aprilie.
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...
AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.