Producătorul auto Stellantis se așteaptă la un război pe piața auto europeană cu concurenții chinezi

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vânzări auto / sursa foto: Freepik.com
Vânzări auto / sursa foto: Freepik.com
Stellantis se așteaptă la o bătălie majoră cu rivalii chinezi pe piața europeană a vehiculelor electrice, avertizând asupra unor consecințe semnificative pentru locurile de muncă și producție ca urmare a acestui fapt, a declarat miercuri directorul general al grupului, Carlos Tavares.

În contextul în care tensiunile dintre Beijing, Bruxelles și Washington privind comerțul cu vehicule electrice cresc, UE este așteptată să decidă luna viitoare dacă va urma exemplul SUA în impunerea de tarife suplimentare producătorilor chinezi de automobile.

Oficialii americani au declarat miercuri că intenționează să aplice taxe vamale de până la 100% pentru vehiculele electrice și materialele pentru vehicule electrice fabricate în China până la 1 august.

Tavares a declarat că tarifele pentru vehiculele chinezești importate în Europa și Statele Unite sunt "o capcană majoră pentru țările care merg pe această cale" și nu vor permite producătorilor auto occidentali să evite restructurarea pentru a face față provocării venite din partea producătorilor chinezi cu costuri mai mici.

Comisia Europeană va dezvălui o primă decizie privind potențialele tarife la importurile de vehicule electrice chinezești pe 5 iunie. China a amenințat că va impune, la rândul său, o taxă pe importurile de mașini, conform Reuters.

Șeful Stellantis a spus că tarifele nu ar face decât să alimenteze inflația în regiunile în care sunt impuse, având un potențial impact asupra vânzărilor și producției.

Guvernul Italiei a făcut presiuni asupra Stellantis pentru a se angaja să construiască 1 milion de vehicule pe an în țară, față de 750.000 anul trecut. Tavares nu a răspuns în mod specific la o întrebare despre cererea Italiei, dar a subliniat supracapacitatea care planează asupra sectorului auto european.

Producătorii auto chinezi sunt deja pe cale să vândă 1,5 milioane de vehicule în Europa, ceea ce echivalează cu o cotă de piață de 10% și cu o producție de până la 10 fabrici de asamblare, a declarat Tavares.

"Dacă lăsăm cota constructorilor chinezi să crească... atunci este evident că se va crea o supracapacitate, dacă nu se va lupta împotriva acestei concurențe", a spus Tavares.

Săptămâna trecută, Stellantis a anunțat că va începe să vândă EV-uri ale partenerului său chinez Leapmotor în afara Chinei în cursul acestui an, începând cu Europa în septembrie.

Societatea mixtă Stellantis-Leapmotor, prima dintre un constructor auto occidental și unul chinez care are ca scop vânzarea și producția de vehicule electrice de la un producător chinez în afara Chinei, va ajuta grupul franco-italian să își extindă oferta globală de vehicule economice.

"Vom încerca să fim noi înșine chinezi, ceea ce înseamnă că, în loc să fim pur defensivi față de ofensiva chineză, vrem să facem parte din ofensiva chineză", a declarat Tavares.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Foto: Pexels.com

Bani pentru fermieri. APIA, veşti bune

Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...

Adrian Negrescu / Ilustrație: Oana Pavelescu
Kremlin

pixel