Producătorul auto Stellantis se așteaptă la un război pe piața auto europeană cu concurenții chinezi

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Vânzări auto / sursa foto: Freepik.com
Vânzări auto / sursa foto: Freepik.com
Stellantis se așteaptă la o bătălie majoră cu rivalii chinezi pe piața europeană a vehiculelor electrice, avertizând asupra unor consecințe semnificative pentru locurile de muncă și producție ca urmare a acestui fapt, a declarat miercuri directorul general al grupului, Carlos Tavares.

În contextul în care tensiunile dintre Beijing, Bruxelles și Washington privind comerțul cu vehicule electrice cresc, UE este așteptată să decidă luna viitoare dacă va urma exemplul SUA în impunerea de tarife suplimentare producătorilor chinezi de automobile.

Oficialii americani au declarat miercuri că intenționează să aplice taxe vamale de până la 100% pentru vehiculele electrice și materialele pentru vehicule electrice fabricate în China până la 1 august.

Tavares a declarat că tarifele pentru vehiculele chinezești importate în Europa și Statele Unite sunt "o capcană majoră pentru țările care merg pe această cale" și nu vor permite producătorilor auto occidentali să evite restructurarea pentru a face față provocării venite din partea producătorilor chinezi cu costuri mai mici.

Comisia Europeană va dezvălui o primă decizie privind potențialele tarife la importurile de vehicule electrice chinezești pe 5 iunie. China a amenințat că va impune, la rândul său, o taxă pe importurile de mașini, conform Reuters.

Șeful Stellantis a spus că tarifele nu ar face decât să alimenteze inflația în regiunile în care sunt impuse, având un potențial impact asupra vânzărilor și producției.

Guvernul Italiei a făcut presiuni asupra Stellantis pentru a se angaja să construiască 1 milion de vehicule pe an în țară, față de 750.000 anul trecut. Tavares nu a răspuns în mod specific la o întrebare despre cererea Italiei, dar a subliniat supracapacitatea care planează asupra sectorului auto european.

Producătorii auto chinezi sunt deja pe cale să vândă 1,5 milioane de vehicule în Europa, ceea ce echivalează cu o cotă de piață de 10% și cu o producție de până la 10 fabrici de asamblare, a declarat Tavares.

"Dacă lăsăm cota constructorilor chinezi să crească... atunci este evident că se va crea o supracapacitate, dacă nu se va lupta împotriva acestei concurențe", a spus Tavares.

Săptămâna trecută, Stellantis a anunțat că va începe să vândă EV-uri ale partenerului său chinez Leapmotor în afara Chinei în cursul acestui an, începând cu Europa în septembrie.

Societatea mixtă Stellantis-Leapmotor, prima dintre un constructor auto occidental și unul chinez care are ca scop vânzarea și producția de vehicule electrice de la un producător chinez în afara Chinei, va ajuta grupul franco-italian să își extindă oferta globală de vehicule economice.

"Vom încerca să fim noi înșine chinezi, ceea ce înseamnă că, în loc să fim pur defensivi față de ofensiva chineză, vrem să facem parte din ofensiva chineză", a declarat Tavares.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Fabrică de cip-uri
Foto: Freepik.com
Ghișeu
Donald Trump și Jerome Powell / Foto: Casa Albă / Flickr
Magistrați / Foto: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
Foto: Freepik.com
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Persoană în scaun rulant / Foto: Freepik
Bursa de pe Wall Street / FOTO: Freepik
Declaratia 100
Foto:Freepik.com
Strângere de mână / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Notificare telefon

Eset, avertizare pentru cei care au cont pe Spotify

Conturile Spotify reprezintă active digitale valoroase...

Încărcare mașină electrică / sursa foto: Freepik.com
Papa Francisc

Papa Francisc a murit

A încetat din viaţă Papa Francisc.

Foto: Freepik.com
Kristalina Georgieva / Foto: FMI / Flickr

Scădere uşoară a numărului de firme dizolvate

Numărul firmelor dizolvate, în scădere cu 8,73% în...

Foto: Freepik.com
Sondă / FOTO: Freepik

Producţia de ţiţei a României scade, importurile cresc

Producţia de ţiţei a României a scăzut cu 7, 6% în...

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Sol

Ucraina rămâne fără gaze. Rezervele sunt pe sfârşite

Ucraina ar putea avea nevoie să importe până la 6,3...

Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Nissan / FOTO: Unsplash
Foto: Freepik.com
Boeing 737 Max / FOTO: Unsplash

pixel