Rabla Auto 2025 începe pentru firme! 670 de milioane de lei puși la bătaie pentru vehicule noi

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Programul Rabla Auto 2025 pornește luni, 26 mai a.c., pentru firmele private: 670 de milioane de lei disponibili pentru mașini electrice, hibride și termice.

Operatorii economici se pot înscrie în program începând cu 29 mai. Cele mai mari stimulente, pentru autovehiculele 100% electrice

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat oficial lansarea Programului Rabla Auto 2025 dedicat persoanelor juridice de drept privat, cu o sesiune de înscriere deschisă în perioada 29 mai, ora 10:00 – 27 noiembrie 2025, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului.

Potrivit comunicatului AFM, în acest an operatorii privați vor avea la dispoziție un buget total de 670 de milioane de lei, din care:

610 milioane de lei pentru achiziția de autovehicule pur electrice, plug-in hibrid, electrice cu pilă de combustie sau motociclete electrice;

60 milioane de lei pentru autovehicule cu sisteme de propulsie termică (inclusiv GPL/GNC), hibride sau motociclete clasice.

Ce sume pot primi firmele prin Rabla Auto 2025

AFM a stabilit următoarele cuantumuri ale ecotichetelor acordate în cadrul programului:

  • 37.000 lei pentru achiziția unui autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen;

  • 15.000 lei pentru un plug-in hibrid sau o motocicletă electrică;

  • 12.000 lei pentru un autovehicul cu sistem de propulsie hibrid;

  • 10.000 lei pentru un vehicul cu propulsie termică (inclusiv GPL/GNC) sau o motocicletă convențională.

Un avantaj important pentru companii este că pot solicita mai multe ecotichete printr-o singură cerere de finanțare, în funcție de nevoile parcului auto.

Ce documente trebuie încărcate

Pentru a beneficia de finanțare, persoanele juridice trebuie să încarce în aplicația informatică a AFM următoarele documente, toate valabile la data înscrierii:

  • Cerere de finanțare completată digital, semnată (olograf sau electronic);

  • Cazier fiscal emis de ANAF;

  • Certificat de atestare fiscală (buget de stat) – ANAF;

  • Certificat de atestare fiscală (buget local) – primăria unde firma are sediul;

  • Certificat de atestare fiscală – Fondul pentru mediu (emis de AFM).

În cazul în care documentele sunt emise electronic, trebuie încărcate cu semnătura digitală a instituției emitente, exact în forma transmisă solicitantului.

Evaluare și rezultate

După ce sunt încărcate documentele, AFM va verifica eligibilitatea și va transmite solicitantului în platformă statusul „propus spre aprobare” sau „propus spre respingere”. Ulterior, listele finale ale firmelor acceptate în program vor fi publicate pe site-ul instituției.

Președintele AFM, Florin Bănică, a declarat că în perioada următoare vor fi anunțate și sesiunile dedicate persoanelor fizice, instituțiilor publice și UAT-urilor, astfel încât tot mai mulți români și instituții să aibă acces la fondurile nerambursabile pentru înnoirea parcului auto.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TVA / Foto: Freepik.com
Cosmin Marinescu
Un muncitor manevrează un utilaj industrial / Foto: Freepik
Bani
Dacia Bigster / sursa foto: Dacia.ro
Transfăgărășan / Foto: Freepik
Wall Street. Foto: Freepik.com
Bogdan-Gruia Ivan
Bani. Freepik.com
Ședință de guvern

Proiecte de lege importante pe agenda şedinţei de joi a Guvernului

Guvernul României va analiza, în ședința programată...

Freepik.com
Modificarea PNRR

România are un PNRR revizuit. Veștile sunt bune

România își menține accesul la întreaga finanțare...

Poluare / Foto: Freepik
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik

Cum a pierdut România 7.000 MW în zece ani

România are cel mai mare cost al energiei în raport cu...

Vladimir Putin / Foto: Kremlin
Pista velo de pe Calea Victoriei din București / Foto: Oana Pavelescu
Atlas, noul browser lansat de OpenIA / Foto: DCBusiness
Banca de Investiții și Dezvoltare
Bloc din Ucraina / Foto: Cancelaria președintelui Volodimir Zelensky
Robert Fico
Stradă din România / Foto: Unsplash
Economie. Foto: Freepik.com
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Heineken
Hidroelectrica
Freepik.com
foto: Freepik.com
Bani

pixel