Decembrie fierbinte pentru mediul de afaceri din România
Finalul de an aduce o avalanșă de schimbări fiscale, iar...
Concret, prin respectivul proiect de act normativ se dorește reglementarea a ceea ce documentul numește a fi una dintre marile probleme ale celor care vor să-și reconstituie vechimea la pensionare. În acest scop se propune ca, în locul tarifelor mari percepute acum de firmele de arhivare, să fie introduse tarife limitate în baza legii, iar statul ar deconta cheltuielile făcute de cetățeni cu aceste documente din arhive o dată pe an.
Fără a indica propriu-zis niște limite, inițiatorii stabilesc în propunerea legislativă că aceste tarife maximale vor fi stabilite de cei de la Arhivele Naționale, după consultarea firmelor din domeniu. Iar tarifele vor fi scutite de TVA.
Nu de multe ori, actualii și foștii salariați reclamă costurile uriașe ale serviciilor de arhivare private și faptul că, pentru a-și reconstitui vechimea pentru stabilirea cât mai corectă a pensiei, sunt nevoiți să scoată mii de lei din buzunar, scrie Avocatnet. Măsurile acestea ar urma să se aplice însă abia din 2023.
Aceeași propunere legislativă prevede că documentele în baza cărora se eliberează copii, certificate și extrase privind stagiile de cotizare la pensiile publice pe care le dețin acum cei de la arhivele naționale și casele de pensii vor fi predate cu prioritate firmelor autorizate să presteze servicii arhivistice, costurile acestei operațiuni urmând să fie suportate din bugetele arhivelor și al caselor de pensii.
Citește și Document OFICIAL. Cu cât cresc PENSIILE
Citește și Ce taxe plătesc pensionarii care au venituri ca PFA
Mai mult, prin aceeași propunere legislativă se dorește obligarea celor care predau aceste documente spre arhivare să menționeze toate denumirile pe care le-au avut în toată perioada de la înființare și până la desființare.
De asemenea, mai prevede documentul, cei care dețin documentele (creatorii sau deținătorii lor, inclusiv succesorii în drepturi ai acestora) vor fi obligați să elibereze, la cererea celor interesați, certificate, adeverințe, copii ori extrase de pe acele documente, în cel mult 90 de zile lucrătoare - acum, legea nu prevede un termen maxim.
Aceeași propunere legislativă mai prevede și modificarea Codului muncii, a unei prevederi care a fost introdusă chiar anul acesta, prin care firmele vor fi obligate, în cazul falimentului sau lichidării să emită în cel mult 90 de zile lucrătoare adeverințele de activitate salariaților și să facă închiderea carnetelor de muncă, riscând altfel o amendă între 300 și 1.000 de lei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Finalul de an aduce o avalanșă de schimbări fiscale, iar...
România pierde patru miliarde...
De Ziua Națională, în timp ce România își celebrează...
Instituțiile publice primesc un...
Ziua de 1 Decembrie nu este...
Antreprenorii din agricultură...
Fluviul Dunărea va înregistra...
Banca Națională a României...
Elvețienii au respins duminică,...
ANAF a pus în dezbatere publică...
Activele Pilonului II au urcat...
Argintul urcă la un nou maximum...
Preşedintele Franţei, Emmanuel...
Numărul total al cardurilor active din România a ajuns,...
Elveţienii sunt chemaţi...
Cod galben de inundaţii în şase...
ANAF a publicat în transparență proiectul de ordin care...
Pachetul doi de măsuri fiscale...
UE deblochează legea pentru...
Peste 6.500 de avioane A320...
Guvernul schimbă HG 1096...
Europa se află în fața unei...
Produsele românești domină...