Punct critic, mai mult nu se poate. Ciolacu: S-a atins limita maximă a cheltuielilor
În contextul în care agenţia de...
Potrivit sursei citate, deşi costurile forţei de muncă au crescut semnificativ în ultimul deceniu, mulţi asigurători continuă să plătească tarife raportate la anul 2014, ignorând evoluţiile pieţei.
"Analizând doar creşterea salariului minim pe economie, observăm o majorare de aproape 400% din 2014 până în 2025. Dacă ne raportăm comparativ, în anul 2014, salariul minim era de 900 de lei, iar în 2025 a ajuns la 4.050 de lei. Fac şi precizarea că în 90% din cazuri minim pe economie se raportează la munca necalificată. Conform aceleiaşi logici economice, tarifele pentru ora de manoperă ar trebui ajustate corespunzător. Dacă în 2014 un asigurător plătea 75 de lei pe ora de manoperă, astăzi acest tarif ar trebui să fie de minimum 375 de lei pe oră. Cu toate acestea, asigurătorii refuză să ajusteze real aceste tarife, ceea ce afectează sustenabilitatea service-urilor auto", a declarat Marian Lazar, prim-vicepreşedinte POSA, citat într-un comunicat al organizaţiei.
Reprezentanţii POSA avertizează că menţinerea unor tarife de manoperă sub nivelul pieţei pune presiune pe service-uri şi poate compromite calitatea reparaţiilor auto.
"Este esenţial ca vehiculele avariate să fie reparate de specialişti calificaţi, utilizând echipamente moderne şi materiale de calitate. Nimeni nu doreşte ca autoturismul său să fie reparat de personal necalificat, doar pentru că asigurătorii refuză să plătească un tarif corect pentru ora de manoperă. Aceasta nu este doar o problemă a service-urilor, ci afectează direct toţi proprietarii de vehicule asigurate RCA sau CASCO şi evident să nu omitem siguranţa rutieră", a subliniat reprezentantul POSA.
În aceste condiţii, POSA precizează că înţelege faptul că fiecare companie de asigurări trebuie să-şi adapteze strategiile financiare în funcţie de veniturile sale însă aceste ajustări nu pot fi transferate exclusiv în sarcina service-urilor auto.
"POSA solicită companiilor de asigurări să adopte o atitudine responsabilă şi să actualizeze tarifele de manoperă conform realităţilor economice. Această ajustare este esenţială nu doar pentru sustenabilitatea service-urilor auto, ci şi pentru protejarea asiguraţilor, care trebuie să beneficieze de reparaţii de calitate, realizate de specialişti", se mai arată în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
În contextul în care agenţia de...
Actualele norme duc la...
Un scenariu care nu este exclus...
Și ce înseamnă această...
Marcel Ciolacu a amintit că...
Un contract pentru livrarea de motoare.
Sunt locuri unde timpul parcă s-a oprit în loc.
Moneda europeană s-a bucurat, în ultima perioadă, de o...
Fondul danez AkademikerPension...
Ceea ce înseamnă sute de locuri...
Guvernul portughez a precizat...
Deși este presa să transpună o directivă europeană,...
Cu un stoc impresionant de aur,...
Statele Unite au apelat la Danemarca și alte țări...
O veste bună pentru guvernul...
Este o nouă „febră a aurului”,...
Meta (Facebook, Instagram)...
Despre pensii și pensionari,...
Bursa de Valori București (BVB)...
Hidroelectrica a explicat...
Totul se schimbă începând de...
Va fi un adevărat șoc termic!
Agenția Moody's urmează să...
De câteva zile aurul tot încearcă să atace pragul cheie...
Wells Fargo își menține ratingul negativ pentru Tesla.
Testate în Statele Unite, notele redactate de...
Banca Națională a publicat cursul leului valabil pentru...
Este al doilea avertisment lansat de ANAF într-un...
Mandat oficial pentru evaluare.
Ministrul de externe danez,...